ΕΤΗΣΙΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΜΝΗΜΗΣ

IMG-d01353caead6f14681bc1e33e0f142fb-VΕλ Αλαμέιν, 20 Οκτωβρίου 2018
Δεν θα μπορούσαμε να λείψουμε και φέτος από την ετήσια 76η εκδήλωση μνήμης και τιμής στους ήρωες των μαχών του Ελ Αλαμέιν. Φορέσαμε τα επίσημά μας, τα γαλανόλευκα, πήραμε τη σημαία μας και με τους δασκάλους μας βρεθήκαμε, το μεσημεράκι, στην έρημο για να καταθέσουμε το στεφάνι μας στο μνημείο των Ελλήνων πεσόντων. Αφού περάσαμε πρώτα από το επιβλητικό ιταλικό μνημείο, φτάσαμε στο ελληνικό στο οποίο ήταν μαζεμένοι πολλοί ξένοι και IMG-9fb8744b692e9c525303af9d69d6369a-V Έλληνες και όλοι μαζί «προσκαλέσαμε» τα ονόματα των ηρώων μας και κρατήσαμε την απαραίτητη τιμητική σιγή. Μεγάλες στιγμές για τους μικρούς μαθητές.

Γράφουν οι δάσκαλοι Κατσιφάρα Ιωάννα και Ψάνης Γιώργος

5Η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ- ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ 2018

43056100_2312402658988346_1288252844612255744_n

Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2018

Εμείς στην Αχιλλοπούλειο ακούμε «γυμναστική!» και τρέχουμε. Σήμερα τρέξαμε όλοι μαζί, γιατί μας ?φώναξαν? για να συμμετάσχουμε στην 5η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού- Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2018. Με την γυμνάστρια και τους δασκάλους μας παίξαμε διάφορα παιχνίδια, αγωνιστήκαμε, ιδρώσαμε και χαρήκαμε την ημέρα αυτή.

Άντε συναθλητές? και του χρόνου πάλι.

Γράφουν οι δάσκαλοι Ιωάννα Κατσιφάρα και Γιώργος Ψάνης

Η ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕ 2018-2019

43062516_1973879486040195_335892031962349568_n

Το Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου όλοι προσήλθαν στο ετήσιο ραντεβού του σχολείου. Στην αυλή της Αχιλλοπουλείου Σχολής Καΐρου ήταν παρόντες μαθητές, γονείς, δάσκαλοι, Αρχές και Φορείς. Το πρώτο κουδούνι ήχησε και ακούστηκαν οι πρώτες ψαλμωδίες. Τους μικρούς μαθητές ήρθαν να συναντήσουν και να τους ευχηθούν: ο π. Στέφανος Σουλιμιώτης, ο οποίος μετέφερε τις ευχές του Πατριαρχείου Αλεξάνδρειας, ο Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας στο Κάιρο κ. Γεώργιος Δασκαλόπουλος, ο Επίτροπος της Ε.Κ.Κ. κ Ανδρέας Ρούσσος, ο αναπληρωτής Συντονιστής Εκπαίδευσης Αφρικής και Μέσης Ανατολής κ. 43084558_2227594914186101_7358141119718227968_nΑναστάσιος Αναστασίου, ο αναπληρωτής Διευθυντής της Αμπετείου Σχολής Καΐρου κ. Παπαθανασίου Χρήστος, ο Διευθυντής της Αχιλλοπουλείου Σχολής κ. Γεώργιος Ψάνης και ο Αρχιεπίσκοπος Σινά, Φαράν και Ραϊθούς και Διευθυντής της Αμπετείου Σχολής Καΐρου κ. Δαμιανός.
Την τιμητική τους είχαν τα πρωτάκια. Όλοι τα υποδέχτηκαν, όλοι τα χαιρέτησαν. Για έξι χρόνια θα μας συντροφεύουν.

Καλή σχολική χρονιά.

Γράφουν οι δάσκαλοι Ιωάννα Κατσιφάρα και Γιώργος Ψάνης

 

Η ΤΕΛΕΤΗ ΛΗΞΗΣ ΤΗΣ ΑΧΙΛΛΟΠΟΥΛΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2017-18

  Την Πέμπτη 14/6/2018  στον προαύλιο χώρο  της Αχιλλοπουλείου Σχολής  Καϊρου  πραγματοποιήθηκε η τελετή λήξης. Ξεκίνησε στις 7.00μμ με την παράδοση των τίτλων προόδου και σπουδών για τους μαθητές και γονείς και ακολούθησε  ένα πρόγραμμα δραστηριοτήτων τόσο του Νηπιαγωγείου όσο και του Δημοτικού Σχολείου.

2 ΜΙΚΡΟ

Την αρχή έκαναν οι μικροί μαθητές  του νηπιαγωγείου με την μουσικο-κινητική παράσταση με τίτλο ?Τύμπανο, Τρομπέτα και Κόκκινα  Κουφέτα? του Γ. Ξανθούλη σε μουσική του Γ.Κατσαρού. Η παράσταση ομολογουμένως μαγνήτισε τους θεατές καθώς οι μικροί πρωταγωνιστές ξεδίπλωσαν όλες τις υποκριτικές αρετές τους. Η κίνηση, ο χορός και οι θεατρικοί διάλογοι ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά της παράστασης και οι μαθητές πραγματικά τα πήγαν περίφημα.

6 ΜΙΚΡΟ

Σε δεύτερη φάση ακολούθησε ο απολογισμός δράσεων  των κυριοτέρων γεγονότων του Δημοτικού Σχολείου από τον διευθυντή Αναστασίου Αναστάσιο  για την απερχόμενη χρονιά ενώ τονίστηκαν ιδιαίτερα οι πρωτοβουλίες που ανέλαβαν και ανέπτυξαν οι μαθητές του σχολείου. Αξίζει να αναφερθεί πώς η πολύπλευρη δραστηριότητα του σχολείου σε μια σειρά από τομείς ανέδειξε το ταλέντο των μαθητών και το πολυδιάστατο έργο που επιτέλεσαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου.

 Μετά  τον διευθυντή ακολούθησε ο αποχαιρετισμός της Στ΄ τάξης που περιελάμβανε ένα μικρό αυτοσχέδιο δρώμενο στο οποίο αποτυπώθηκαν οι αναμνήσεις και οι εμπειρίες μιας ολόκληρης χρονιάς. Οι μαθητές ολοκλήρωσαν με το τραγούδι ?φιλαράκια να θυμάστε?. Η συναισθηματική φόρτιση μικρών και μεγάλων υπήρξε έντονη  κατά τη διάρκεια αυτής της παρουσίασης. Το σχολείο  τίμησε τους μαθητές της Στ΄  τάξης με αναμνηστικά δώρα που είχαν χαραγμένο  το λογότυπο του σχολείου ενώ  επίσης δόθηκε και ένα αναμνηστικό απολυτήριο-δώρο του δασκάλου της τάξης κ. Αναστασίου Αναστάσιου με τις υπογραφές όλων των συναδέλφων. Η Αχιλλοπούλειος Σχολή δεν παρέλειψε να τιμήσει και τις δύο απερχόμενες κοινοτικές εκπαιδευτικούς, την νηπιαγωγό Δέσποινα Σαρμαδοπούλου και τη δασκάλα  Ιωάννα Κατσιφάρα. Τονίστηκε ιδιαίτερα η προσφορά της τελευταίας  τη φετινή χρονιά καθώς εκπλήρωσε όχι μόνο την αποστολή της μέσα στα πλαίσια της Α΄ και Στ΄ τάξης αλλά παράλληλα βοήθησε αποτελεσματικά και στη λειτουργία της ιστοσελίδας του σχολείου και στο σύστημα ?Έπαφος?.

8 ΜΙΚΡΟ

  Ακολούθησε ο  Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου με την πρόεδρο κα. Νίτσα Καζαμία  να απευθύνει χαιρετισμό, υπογραμμίζοντας τη συνολική προσφορά του συλλόγου  σε διάφορες δραστηριότητες του σχολείου. Δεν παρέλειψε  να τιμήσει και η ίδια τους μαθητές με αναμνηστικά δώρα αλλά και τους επισήμους που παραβρέθηκαν στην τελετή. Ως μέλος του Δ.Σ. του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ο κος Ρεντσίνης Γεώργιος ευχαρίστησε τη απερχόμενη πρόεδρο κα. Νίτσα Καζαμία για την πολύπλευρη προσφορά της στο  σχολείο.

   Το δε Δημοτικό Σχολείο  ξεκίνησε την παράστασή του με τρείς ομάδες, καθεμιά με το δικό της περιεχόμενο και βασιζόμενοι πάντοτε στα ενδιαφέροντα και στις δυνατότητες των μαθητών συνδυάζοντας και το αντίστοιχο  κλίμα της εποχής. Έτσι οι τάξεις Α΄ και Β΄ πριν χρειαστεί να μάθουν απέξω την προπαίδεια του 2, οι μαθητές έμαθαν να τη χορεύουν.  Επιλέχθηκε για το σκοπό αυτό το μουσικο- κινητικό δρώμενο με τίτλο ?Τα ποντίκια στο ψυγείο? από τα ?Τραγούδια της προπαίδειας?  του Τάσου  Ιωαννίδη. Στη συνέχεια οι τάξεις Γ΄, Δ΄ και Ε΄ επέλεξαν το τραγούδι ?Η Γαλέρα και η Γοργόνα? σε μουσική του Δημήτρη Μαρκατόπουλου και σε στίχους του δικού μας Χρίστου Παπαδόπουλου από το δίσκο ?Το φτερό του δράκου? που έχει φτάσει στην 4η έκδοσή του. Τις γοργόνες και τους πειρατές υποδύθηκαν οι μαθητές των παραπάνω τάξεων. Η παράσταση του δημοτικού ολοκληρώθηκε με τους μαθητές της Στ΄ τάξης οι οποίοι είχαν επιλέξει να χορέψουν rock n? roll  και συγκεκριμένα το τραγούδι ?rock around  the clock? στην πρώτη έκδοσή του από τον μουσικό Bill Haley. Την επιμέλεια των χορών-τραγουδιών είχε η καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής κα. Μπέτα Σωτηρία ενώ στην κονσόλα του ήχου βοήθησε η εκπαιδευτικός  Άννα Αρακαδάκη.

3 ΜΙΚΡΟ

Στη συνέχεια ο Πρόεδρος της Ε.Κ.Κ και προϊστάμενος Εφορείας των κοινοτικών εκπ/τηρίων  κος Καβαλής Χρήστος τίμησε με αριστείο  για τη φετινή απόδοσή τους,  τους  αριστεύσαντες μαθητές των τάξεων Ε΄ και ΣΤ΄. Συγκεκριμένα από την Ε΄ τάξη, την Οικονόμου Μελίνα και τον Τάχα Χάμεντ και από τη Στ΄ τάξη την Αρσάνη  Κατερίνα, την Ταουφίκ Μαρία  και τον Ρούσσο Αλέξανδρο.

    Η φετινή τελετή λήξης  ολοκληρώθηκε με αυτοσχέδιο μουσικοχορευτικό δρώμενο της Στ΄ τάξης. Η μουσική του ήταν του   γνωστού τραγουδιού ?Στων αγγέλων τα μπουζούκια?.   Οι δε  στίχοι του τραγουδιού γράφτηκαν από τον Γιάννη Μελαχρινούδη και τον Μιχάλη Γκρουστέϊν, την έμπνευση και επιμέλεια του όλου εγχειρήματος ανέλαβε η  Χριστίνα Μπεϋρούτι και στη χορογραφία βοήθησε η Ναταλί  Σαϊντ.  Αξίζει να αναφερθεί ότι  η παράσταση έκλεισε με μια χαρούμενη ?έκπληξη?  για τον δάσκαλο της τάξης κ. Αναστασίου : Ολοκληρώθηκε με τον ύμνο του Ολυμπιακού.

Ακολούθησαν οι χαιρετισμοί  των επισήμων εκφράζοντας την άποψή τους για την τελετή λήξης και αποδίδοντας ανάλογες ευχές στους τελειόφοιτους της Στ΄τάξης. Συγκεκριμένα μίλησαν  ο Πατριαρχικός Επίτροπος και Μητροπολίτης Μέμφιδος κ. Νικόδημος, ο αξιότιμος Κύπριος Πρέσβης κ. Χάρης Μορίτσης, ο Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας στο Κάιρο κ. Δασκαλόπουλος Γεώργιος, ο Πρόεδρος της Ε.Κ.Κ και Προϊστάμενος Εφορείας Κοινοτικών Εκπαιδευτηρίων κ. Καβαλής  Χρήστος και η Συντονίστρια Βόρειας Αφρικής και Μέσης Ανατολής κ. Κουμαριανού Μαρία.

7 ΜΙΚΡΟ

Στο τέλος της τελετής προσφέρθηκαν εδέσματα που ήταν προσφορά της κας. Νίτσας Καζαμία και των αδελφών Σεσίλ και Χριστίνας Κυριάζη ενώ ο Έλληνας Πρέσβης κος Διάμεσης Μιχαήλ Χρήστος απέστειλε διάφορες λιχουδιές ως δώρο αποχαιρετισμού για τους μαθητές του σχολείου μας.

ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΕΝΑ ΑΝΕΜΕΛΟ ΚΑΙ ΞΕΚΟΥΡΑΣΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΑΧΙΛΛΟΠΟΥΛΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ

Η Αχιλλοπούλειος Σχολή Καΐρου στο πλαίσιο των φετινών της επισκέψεων σε αρχαιολογικούς και πολιτιστικούς χώρους, επισκέφθηκε την Πέμπτη 7/6/2018 το Μουσείο Πολιτισμού κ? Δημιουργικότητας στην Ηλιούπολη. Το πρόγραμμα της εκδρομής περιελάμβανε σε πρώτη φάση μια γενική ξενάγηση στην κοίτη του ποταμού Νείλου όπου οι μαθητές γνώρισαν ομοιώματα ζώων και δείγματα της χλωρίδας που αναπτύσσεται κατά μήκος του ποταμού. Σε δεύτερη φάση οι μαθητές υπό την καθοδήγηση αρχαιολόγου- ξεναγού επισκέφθηκαν το μουσείο. Έγινε διαχωρισμός σε δύο ομάδες (Α?+ Β?+Γ?) και (Δ?+Ε?+ΣΤ? τάξη) και η ξενάγηση περιελάμβανε: α) προβολή ταινίας για τον τρόπο κατασκευής των πυραμίδων, β) γνωριμία των μαθητών με αρχαιολογικά ευρήματα και διάφορα αντικείμενα, γ) ζωγραφική και αποτύπωση σχεδίου πάνω οβελίσκο.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι χώροι του μουσείου κατάλληλα διαμορφωμένοι έφεραν τους μαθητές σε επαφή με το φαραωνικό τρόπο ζωής στην Αίγυπτο. Σε Τρίτη φάση οι μαθητές επέλεξαν να ασχοληθούν, οι μεν των Α?+ Β?+Γ?+Δ? τάξεων με το εργαστήρι κηπουρικής ενώ οι μαθητές των Ε? και ΣΤ? τάξεων με το εργαστήρι κατασκευής δερμάτινου πορτοφολιού.
Πρέπει να επισημανθεί πως το κόστος της συγκεκριμένης εκδρομής καλύφθηκε από τα έσοδα του ταμείου των μαθητών, ιδιαίτερα από τα Χριστουγεννιάτικα Κάλαντα και από τη συμμετοχή τους στο bazaar του σχολείου. Η συγκεκριμένη επίσκεψη ήταν η τελευταία για το σχολικό έτος 2017/18.

Γράφουν οι εκπαιδευτικού Αναστασίου Αναστάσιος και Κατσιφάρα Ιωάννα.

received_1933779026652384

IMG_1150

IMG_1149

20180607_104018

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΝΗΠΙΩΝ ΣΤΗΝ Α’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Την Τετάρτη 6 Ιουνίου οι μικροί μαθητές του νηπιαγωγείου, συνοδευόμενοι από την δασκάλα τους κα Σαρμαδοπούλου Δέσποινα, επισκέφθηκαν την Α’ Δημοτικού της Αχιλλοπουλείου Σχολής. Στόχος της επίσκεψης αυτής ήταν η εξοικείωση των νηπίων με το χώρο καθώς και το πρόγραμμα που παρακολουθούν οι μαθητές της Α’ Δημοτικού προκειμένου να είναι προετοιμασμένοι για τη νέα σχολική χρονιά. Η δασκάλα της Α’ τάξης κα Κατσιφάρα Ιωάννα δίδαξε τα μαθήματα Γλώσσας και Μαθηματικών και μικροί και μεγάλοι μαθητές συμμετείχαν εξίσου. Η επίσκεψη αυτή χαροποίησε ιδιαίτερα τους μαθητές και των δύο τμημάτων καθώς οι μεν μεγαλύτεροι βοήθησαν τους μικρότερους ενώ οι μικρότεροι δέχτηκαν με χαρά τη βοήθεια και αυτή την πρωτόγνωρη εμπειρία. Οι μικροί μαθητές του νηπιαγωγείου ανυπομονούν για τον ερχομό τους στο δημοτικό σχολείο.

Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστασίου Αναστάσιος και Κατσιφάρα Ιωάννα.

received_2188132864537952

received_2188133324537906

received_2188134024537836 (1)

received_2188134024537836

received_2188135637871008

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΑΪΡΟΥ…

Εκδρομή στο Αρχαιολογικό Μουσείο Καΐρου πραγματοποίησε η Αχιλλοπούλειος Σχολή Καΐρου κατόπιν πρόσκλησης του Κύπριου Πρέσβη στο Κάιρο κ. Χάρη Μορίτση το Σάββατο 12/5.
Σε αυτή την εκδρομή παρευρέθηκαν ο Έλληνας Πρέσβης στο Κάιρο κ. Μιχαήλ Χρήστος Διάμεσης, ο Έλληνας Πρόξενος στο Κάιρο κ. Γεώργιος Δασκαλόπουλος, ο Κύπριος Πρέσβης στο Κάιρο κ. Χάρης Μορίτσης ενώ μας τίμησε με την παρουσία του και ο Αιγύπτιος υπουργός Αρχαιοτήτων δρ. Χάλεντ Αλ Ανάνι. Στην εκδρομή μας συμμετείχε επίσης και η Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων κ. Νίτσα Καζαμία.
Επρόκειτο για μια προγραμματισμένη επίσκεψη στους χώρους του μουσείου υπό την καθοδήγηση Αιγύπτιου αρχαιολόγου-ξεναγού κ. Άχμεντ Σαμίρ. Οι μαθητές και οι δάσκαλοι τους καθώς και οι επίτιμοι προσκεκλημένοι είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν εκθέματα ελληνορωμαϊκής περιόδου και φυσικά τους θησαυρούς του αρχαίου αιγυπτιακού πολιτισμού. Η όλη εκδήλωση ολοκληρώθηκε με γεύμα που παρέθεσε ο Κύπριος Πρέσβης στην αυλή του μουσείου και εν συνεχεία οι μαθητές μας επισκέφθηκαν και το μουσείο παιδικών αρχαιοτήτων-lego.
Εκφράζουμε την ευχαρίστησή μας , κάθε χρόνο τέτοια εποχή, στον Κύπριο πρέσβη καθώς αποτελεί για μας μοναδική ευκαιρία σύσφιξης των σχέσεων μας και απόδρασης από το καθιερωμένο αναλυτικό πρόγραμμα.
Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστασίου Αναστάσιος και Κατσιφάρα Ιωάννα.

32454244_2030251313962412_4010454488920883200_n-1

32266792_2030251303962413_777518964681998336_n

IMG_1318

IMG_1310

20180512_090921

20180512_104237
20180512_105934

ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΧΙΛΛΟΠΟΥΛΕΙΟ ΣΧΟΛΗ ΚΑΪΡΟΥ

 

 

<<Αυτές τις μέρες το πρωί

παίζαμε όλοι μαζί

με θέατρο τραγούδι και χορό

στο σχολείο εδώ?

Στη καμήλα σου ανέβα

να αρχίσει το ταξίδι

η φαντασία κέντησε

θεατρικό παιχνίδι.>>

Στίχοι: Μαρία Μενεγάκη

Μουσική: Γιάννης Σφυρής

 

Το ομώνυμο τραγούδι που έμαθαν να τραγουδούν οι μαθητές του σχολείου μας τη βδομάδα του θεατρικού παιχνιδιού (16-21/04/2018).Αυτοσχεδιασμός, τραγούδι και χορός, φαντασία και θεατρικό παιχνίδι όλα αυτά που πρέπει το κάθε παιδί να απολαμβάνει στο καθημερινό εκπαιδευτικό πρόγραμμα του σχολείου. Γιατί μάθηση χωρίς χαμόγελο, χωρίς παιχνίδι, χωρίς αυτοσχεδιασμό δεν νοείται στις μέρες μας. Έρχονται στιγμές που νιώθουμε την ανάγκη εμείς οι μεγάλοι, πόσο μάλλον τα παιδιά, που θέλουμε να παίξουμε, να τραγουδήσουμε, να προσεγγίσουμε το παιδί που έχουμε απέναντί μας με άλλο «μάτι», να έρθουμε κοντά στην ηλικία του, να ξαναγίνουμε παιδιά. Χάρη σ? αυτές τις εναλλακτικές τεχνικές που γίνονται βίωμα και συνήθεια στο καθημερινό μας έργο, μπορούμε να κατανοήσουμε καλύτερα τις ανάγκες των παιδιών.

Οι μαθητές της Αχιλλοπουλείου Σχολής είχαν την τύχη να νιώσουν από κοντά αυτή τη βδομάδα τις έννοιες που προαναφέραμε. Χάρη στην οργάνωση και εκτέλεση ποικίλων δραστηριοτήτων από τον Ηλία Πίτσικα και την Ομάδα Τέχνης ?Πάροδος?. Η συγκεκριμένη ομάδα αποτελούμενη από τους: Κωνσταντίνο Καρανάσιο (εμψυχωτή- μουσικό), τον Γιάννη Μπρουκλογιάννη (εμψυχωτή- οπτικοακουστική δημιουργία), την Μαρία Μενεγάκη (εμψυχώτρια- ηθοποιό), την Άννα Μπίζα (εμψυχώτρια), την Φαίη Κουράκη (εμψυχώτρια- μουσικό) και την Ελένη Καλογιάννη (εμψυχώτρια) υλοποίησε με τη συμμετοχή των μαθητών του σχολείου μας μια πρωτοφανή ατμόσφαιρα θεατρικού παιχνιδιού. Οι μαθητές μας παρακολούθησαν επίσης τη δραματοποίηση δύο λογοτεχνικών βιβλίων (Αργυρώς Πιπίνη: Οι εποχές και Ελένης Βλάχου: Φαρφανέλα) και το σενάριο ο ?Ρούλης? που γράφτηκε από μαθητές της ΣΤ? τάξης του Δ.Σ.Ζαχάρως Ηλείας.

Για μια βδομάδα το σχολείο μας πέρα από το αναλυτικό του πρόγραμμα που τροποποιήθηκε για να ενσωματωθούν οι παραπάνω δραστηριότητες αποκόμισε εμπειρίες , πρωτόγνωρη δημιουργία και φαντασία, συναισθήματα και εναλλακτικές μορφές επικοινωνίας και μάθησης. Ευελπιστούμε στο μέλλον να υπάρξει συνέχεια σ? αυτό που έχει γίνει θεσμός τα τελευταία χρόνια στο σχολείο μας όπου το θεατρικό παιχνίδι του Ηλία Πίτσικα και της ?Παρόδου? ταξιδεύει τους μικρούς μαθητές.

Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστασίου Αναστάσιος και Κατσιφάρα Ιωάννα

IMG_0897 IMG_0938

20180416_084252 20180416_085742 20180421_104318 20180421_104327 20180421_121420 20180421_121510

ΤΙΜΗ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΗΣ 25ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ 1821 ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΧΙΛΛΟΠΟΥΛΕΙΟ ΣΧΟΛΗ

Σύσσωμη παραβρέθηκε η ελληνική παροικία του Καΐρου στη γιορτή της Αχιλλοπουλείου Σχολής για την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821 την Πέμπτη 22/3/2018. Η γιορτή πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του σχολείου και σ? αυτή έλαβαν μέρος το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο.

Πραγματοποιήθηκε χαιρετισμός του Διευθυντή της Αχιλλοπουλείου Σχολής κ. Αναστασίου Αναστάσιου και ακολούθησε σε πρώτη φάση η γιορτή του Νηπιαγωγείου η οποία περιελάμβανε ποιήματα, τραγούδια και χορούς αφιερωμένα στην ομώνυμη γιορτή. Την επιμέλεια της γιορτής αυτής είχαν η Νηπιαγωγός Σαρδαμοπούλου Δέσποινα και η βοηθός της Πετράκη Μαρία. Δημοτικού ήταν αφιερωμένη στο χρονικό των κυριότερων γεγονότων της προεπαναστατικής και επαναστατικής περιόδου. Περιελάμβανε αφηγήσεις και θεατρικά δρώμενα καθώς και χορούς υπό τη συνοδεία τραγουδιών και μουσικής γνωστών ελλήνων συνθετών . Σ? αυτή τη γιορτή συμμετείχαν οι μαθητές των τάξεων Δ? και ΣΤ? δημοτικού καθώς και η μαθήτρια της Β? τάξης Γυφτογεωργίου Αμαλία. Την επιμέλεια και οργάνωσηη της γιορτής ανέλαβε η δασκάλα της Δ? τάξης Χαριζοπούλου Ελισάβετ και την ηλεκτρονική επιμέλεια η δασκάλα της Α? δημοτικού Κατσιφάρα Ιωάννα.

Οι μαθητές απέδωσαν τους ρόλους τους με πολύ συνέπεια και έτυχαν θερμών χειροκροτημάτων από το παρευρισκόμενο κοινό. Χαιρετισμούς απεύθυναν ο Σεβασμιότατος κ. Νικόδημος , ο κύριος Πρέσβης κ. Χάρης Μορίτσης, ο Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας στο Κάιρο κ. Δασκαλόπουλος Γεώργιος , ο Ακόλουθος Άμυνας πλοίαρχος κ. Τσούκας Βασίλειος, ο Πρόεδρος της ΕΚΚ κ. Καβαλής Χρήστος και η Συντονίστρια Βορ. Αφρικής κ? Μέσης Ανατολής κ. Κουμαριανού Μαριέττα.

Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστασίου Αναστάσιος και Κατσιφάρα Ιωάννα.

DSC_0008DSC_0026

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΗΣ ΔΙΩΡΥΓΑΣ ΤΟΥ ΣΟΥΕΖ ΤΟΥ 1956 ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤ ΤΑΞΗ ΤΗΣ ΑΧΙΛΛΟΠΟΥΛΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ ΚΑΪΡΟΥ.

20180224_095008Με αφορμή την επίσκεψη του κλιμακίου της ΕΚΚ στο Σουέζ στα πλαίσια του προγράμματος ?Νόστος?, η ΣΤ? τάξη της Αχιλλοπουλείου Σχολής Καΐρου πραγματοποίησε στο μάθημα της Ιστορίας ένα σύντομο αφιέρωμα στα γεγονότα του 1956 όσο και στους δεσμούς φιλίας που ενώνουν τον αιγυπτιακό και ελληνικό λαό. Δεν παραλείψαμε να αναφερθούμε στην συμβολή των Ελλήνων το 1867 στην κατασκευή της Διώρυγας, στο κοινό μακρινό παρελθόν της Αιγύπτου και της Ελλάδας αλλά και της Κύπρου.
Στα πλαίσια του αφιερώματος έγινε ανάγνωση του άρθρου του Ν. Νικηταρίδη για τον ηρωικό αγώνα των Ελλήνων εργαζομένων στη Διώρυγα του Σουέζ, ενώ διαβάστηκε και ο λόγος του προέδρου της Αιγύπτου Γκαμάλ Αμπντέλ Νάσερ στα Αραβικά από τον εκπαιδευτικό της Αραβικής Γλώσσας Μοχάμεντ Μόρσυ. Για τον ηρωικό τους αγώνα οι Έλληνες εργατοϋπάλληλοι τιμήθηκαν με βραβεία και μετάλλια από τον Αιγύπτιο πρόεδρο.
Πρέπει να τονιστεί πως έγινε αναδρομή στην ιστορία της Διώρυγας (χρονολογία κατασκευής, σκοπός, διαχείριση, η μετέπειτα πορεία της και η εκμετάλλευσή της) με αποκορύφωμα τα γεγονότα του 1956. Να σημειωθεί ότι αυτή η σύγχρονη σελίδα της αιγυπτιακής ιστορίας διδάσκεται στα αιγυπτιακά σχολεία. Για την καλύτερη ενημέρωση των μαθητών μας έγινε προβολή εικόνων και βίντεο των αντίστοιχων γεγονότων. Συγκεκριμένα τονίστηκαν ιδιαίτερα τα γεγονότα του 1956 όπου η Αίγυπτος δέχτηκε επίθεση από Ισραήλ που κατέλαβε την χερσόνησο του Σινά, τη Γαλλία και τη Βρετανία με σκοπό την κατάληψη της Διώρυγας του Σουέζ. Αυτοί που έμειναν ακλόνητοι στις θέσεις τους ήταν οι Έλληνες πλοηγοί και πιλότοι δείχνοντας έτσι έμπρακτα την συμπαράστασή τους στον δοκιμαζόμενο αιγυπτιακό λαό. Αν και η Αίγυπτος ηττήθηκε στρατιωτικά, ωστόσο ο Αιγύπτιος πρόεδρος κέρδισε πολιτικά και η Αγγλία με τη Γαλλία απέτυχαν στα σχέδιά τους. Έτσι η διώρυγα του Σουέζ περιήλθε στην πλήρη κυριαρχία της Αιγύπτου.
Θεωρούμε χρέος και ταυτόχρονα τιμή για τους Αιγυπτιώτες Έλληνες και ειδικά για τη νεώτερη γενιά να πληροφορηθεί κατάλληλα τα συγκεκριμένα γεγονότα μιας και οι πρόγονοί τους προσέφεραν αίμα, πόνο και θυσίες για να υπηρετήσουν τον κοινό σκοπό της ελευθερίας και ανεξαρτησίας μαζί με τους Αιγύπτιους αδελφούς τους. Στην ενημέρωση συνέβαλαν οι συνάδελφοι Μοχάμεντ Μόρσυ, καθηγητής Αραβικής Γλώσσας και οι δάσκαλοι της ΣΤ? τάξης Ιωάννα Κατσιφάρα και Αναστάσιος Αναστασίου.

Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστασίου Αναστάσιος και Κατσιφάρα Ιωάννα.
image-0-02-05-185df2d31cd8d2bfbab443c05e3d042cf78c71c5cff0aa0ccbe88d86722fb6ba-Vimage-0-02-05-94820ee6186d4e8a5f5e89a60521fd2a2890b67a775e9e33241d2b80e090fc25-Vimage-0-02-05-7c894445bbc6c0017372a6f133f9e7f35406c22f50d77875104c0dbf31815557-V