ΟΙ ΑΧΙΛΛΟΠΟΥΛΙΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΚΟΒΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΗ ΠΙΤΑ

Tην Πέμπτη 18 Ιανουαρίου η Αχιλλοπούλειος Σχολή έκοψε την βασιλόπιτά της στο χώρο του θεάτρου του σχολείου. Σε αυτή την μικρή εκδήλωση μαθητές, δάσκαλοι και γονείς μοιράστηκαν όμορφες στιγμές. Η χαρά των μικρών μαθητών ήταν απερίγραπτη καθώς στην εκδήλωση παραβρέθηκε ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής Θεόδωρος Β’, ο οποίος μίλησε για τη χαρά και τη συγκίνηση που ένιωσε κοντά στους μαθητές. Ευχήθηκε στους δασκάλους, στους γονείς και τους μαθητές να έχουν υγεία και μια καλή, δημιουργική χρονιά. Επίσης, αναφέρθηκε στα επόμενα ταξίδια του στις χώρες της Αφρικής και ζήτησε από τους μαθητές να του τραγουδήσουν τα κάλαντα Πρωτοχρονιάς και ένα τραγούδι της αρεσκείας τους.

Αρχικά, τον Πατριάρχη υποδέχτηκε ο Διευθυντής του σχολείου κ. Αναστασίου Αναστάσιος και ύστερα δάσκαλοι και γονείς πέρασαν στην αίθουσα που τους περίμεναν οι μικροί μαθητές. Παρόντες ήταν και οι κ.κ. Μιχάλης Γκρουστέιν Αντιπρόεδρος της Ε.Κ.Κ, Λεωνίδας Φοντριέ Κοινοτικός Επίτροπος, Νίτσα Καζαμία Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Μιχάλης Μπίσκος Πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Καΐρου καθώς και η κ. Μαριέττα Κουμαριανού η Συντονίστρια Εκπαίδευσης Βόρειας Αφρικής και Μέσης Ανατολής.

Μετά τον σύντομο χαιρετισμό των παραπάνω ακολούθησε η κοπή της πίτας του νηπιαγωγείου και ύστερα του δημοτικού σχολείου. Η κάθε τάξη είχε και από έναν τυχερό μαθητή. Για την Α? τάξη το φλουρί κέρδισε ο Γιούσεφ Σεβαστάκης, για την Β? τάξη η Αμαλία Γυφτογεωργίου, για την Γ? τάξη ο Μάρκος Παλαιοχωρίτης, για την Δ? τάξη η Χριστίνα Ρεκτσίνη, για την Ε? τάξη ο Χαμεντ Αμρ Τάχα και για τηνμ ΣΤ? τάξη ο Παύλος Αρσάνη.

Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστασίου Αναστάσιος και Κατσιφάρα Ιωάννα.

20180122_103441

20180118_131732

image-0-02-04-49b73fd6adf5fb4be1a5847beb95d677f74bf30fc7c7c83dc8399654b46217c7-V

20180118_131548

20180118_131438

20180118_131335

image-0-02-04-65640dae22108b49da40e73c7226f890f8a0262fc7dc04a21174c8baf0fc8d59-V

20180118_122016

H <ΜΥΣΤΙΚΗ ΔΙΑΙΤΑ ΤΟΥ ΑΗ ΒΑΣΙΛΗ> ΚΑΙ ΤΟ <ΟΝΕΙΡΟ ΣΤΟ ΧΙΟΝΙ>

Την Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε η Χριστουγεννιάτικη γιορτή του νηπιαγωγείου και δημοτικού σχολείου της Αχιλλοπουλείου Σχολής. Ξεκινώντας ο Διευθυντής του σχολείου απεύθυνε ένα σύντομο χαιρετισμό στους επισήμους και τους υπόλοιπους παρευρισκομένους. Την αυλαία άνοιξαν οι μικροί μας φίλοι του νηπιαγωγείου με το θεατρικό?Η μυστική δίαιτα του Αη Βασίλη>>. Οι 15 μικροί πρωταγωνιστές τράβηξαν το ενδιαφέρον και το θερμό χειροκροτήμα των παρευρισκομένων. Την επιμέλεια της γιορτής ανέλαβαν οι κ.κ Νικολέτα Καπράλου και Δέσποινα Σαρδαμοπούλου.

Έπειτα, στην σκηνή εμφανίστηκαν οι μαθητές της Α’ και Β’ Δημοτικού κλέβοντας τις εντυπώσεις με ένα πρωτότυπο Χριστουγεννιάτικο σκηνικό και την ανάλογη ενδυμασία με το θεατρικό που έφερε τον τίτλο ?Όνειρο στο χιόνι?. Σε αυτό οι μικροί μαθητές και μαθήτριες ντύθηκαν χιονάνθρωποι, νεράιδες, και χιονονιφάδες και έπαιξαν χιονοπόλεμο. Ύστερα, αποχαιρέτησαν τον παλιό χρόνο υποδεχόμενοι τον καινούριο με ένα δεύτερο θεατρικό με τίτλο ?Οι 12 μήνες?. Ακολούθως, οι μαθητές έκλεισαν την αυλαία τραγουδώντας τα Κάλαντα Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, ?το Έλατο?, ?Πάει ο παλιός ο χρόνος?. Η καταπληκτική θεατρική παράσταση των παιδιών καταχειροκροτήθηκε από το κοινό. Την επιμέλεια της γιορτής ανέλαβαν οι κ.κ Ταυρίδου Αργυρώ και Κατσιφάρα Ιωάννα, δασκάλες της Β’ και Α’ Δημοτικού.

Έπειτα, ακολούθησαν σύντομοι χαιρετισμοί από τον Έλληνα Πρόξενο στο Κάιρο κ. Γεώργιο Δασκαλόπουλο, την Κύπρια ομόλογό του κ. Κωνσταντίνα Κωνσταντινίδου, αλλά και τον Αρχιμανδρίτη π. Ραφαήλ Κοροβέση που εκπροσώπησε τον Πατριαρχικό Επίτροπο Καΐρου Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Μέμφιδος κ.κ. Νικόδημο και τον Κοινοτικό Επίτροπο κ. Ανδρέα Ρούσσο, ο οποίος εκπροσωπώντας την Ελληνική Κοινότητα Καΐρου εξέφρασε τις ευχές του για αγάπη, χαρά και ειρήνη. Ο ίδιος μετέφερε και τις ευχές του Προέδρου της Ε.Κ.Κ κ. Χρήστου Καβαλή για καλή και δημιουργική χρονιά.

Τέλος, ο Διευθυντής του σχολείου ευχαρίστησε τους παρευρισκόμενους, για την παρουσία τους στην Χριστουγεννιάτικη γιορτή και τις κόρες της αείμνηστης Στέλλας Κυριάζη, Σεσίλ και Χριστίνα, για την προσφορά τους στους μικρούς μαθητές.

Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστασίου Αναστάσιος και Κατσιφάρα Ιωάννα.

IMG-20171221-WA0013

4-3

9-5

DSC_0065

6-5

1-14

ΚΑΛΑΝΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΧΙΛΛΟΠΟΥΛΕΙΟ ΣΧΟΛΗ

Και φέτος όπως κάθε χρόνο οι μαθητές της Αχιλλοπουλείου Σχολής τίμησαν δεόντως την εορταστική ατμόσφαιρα των ημερών ψάλλοντας τα Κάλαντα Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς. Συγκεκριμένα, στις 19 Δεκεμβρίου οι μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης συνοδευόμενοι απο τους δασκάλους τους κ. Γεώργιο Ψάνη και τον διευθυντή του σχολείου κ Αναστάσιο Αναστασίου ξεκίνησαν την διαδρομή τους για την παράδοση των Χριστουγεννιάτικων ευχών. Μαζί τους βρισκόταν και η Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων κ. Νίτσα Καζαμία.

Ξεκινώντας από το Ελληνικό Προξενείο, συνεχίζοντας στην Ελληνική Πρεσβεία, την Ελληνική Κοινότητα Καΐρου και το Κοινοτικό Γηροκομείο οι μαθητές χάρισαν χαμόγελα, χριστουγεννιάτικά δώρα και όμορφες στιγμές στους αποδέκτες τους.

Από την άλλη, η υποδοχή που επεφύλαξαν οι οικοδεσπότες υπήρξε θερμή και εγκάρδια καθώς χάρισε χαμόγελα στους μαθητές της Αχιλλοπουλείου Σχολής οι οποίοι ένιωσαν ζεστασιά και ιδιαίτερη χαρά κοντά τους.

Στην Ελληνική Πρεσβεία τους μαθητές υποδέχθηκε η κ. Κυριακοπούλου Ελένη, Σύμβουλος Πρεσβείας Α’ Επιτετραμμένη καθώς και οι υπάλληλοι της Πρεσβείας. Στο Ελληνικό Προξενείο τους υποδέχτηκε η κ. Κυριαζοπούλου Ήβη, Διοικητικός και το υπόλοιπο προσωπικό.

Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστασίου Αναστάσιος και Κατσιφάρα Ιωάννα.

DSC_0087

DSC_0053

DSC_0064

DSC_0044

DSC_0042

DSC_0037

DSC_0020-1

DSC_0013

Η ΖΕΣΤΗ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΤΟΥ ΚΥΠΡΙΟΥ ΠΡΕΣΒΗ κ ΧΑΡΗ ΜΟΡΙΤΣΗ ΕΝ ΟΨΕΙ ΕΟΡΤΩΝ

Μετά από πρόσκληση του Κύπριου Πρέσβη κ. Χάρη Μορίτση, η Αχιλλοπούλειος Σχολή πραγματοποίησε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά επίσκεψη στην Πρεσβευτική κατοικία το Σάββατο 9 Δεκεμβρίου.
Συγκεκριμένα, οι τάξεις Α?, Β΄ και Στ? της Αχιλλοπουλείου Σχολής αποτελούμενες από 25 μικρούς μαθητές μαζί με τους συνοδούς δασκάλους τους κ. Ταυρίδου Αργυρώ και κ. Κατσιφάρα Ιωάννα και τον Διευθυντή του σχολείου κ. Αναστάσιο Αναστασίου έφτασαν στην Πρεσβευτική κατοικία, στην περιοχή Ζαμάλεκ. Η υποδοχή εκ μέρους του κυρίου Πρέσβη υπήρξε θερμή και εγκάρδια.
Η εορταστική ατμόσφαιρα ξεκίνησε με τον στολισμό του Χριστουγεννιάτικου δέντρου και ακολούθησαν τα Κάλαντα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς από τους μαθητές του σχολείου. Μεσολάβησε ένα ιδιαίτερα απολαυστικό και ευχάριστο διάλειμμα όπου οι μαθητές γεύτηκαν τα κεράσματα και τις λιχουδιές που πρόσφερε απλόχερα ο Κύπριος Πρέσβης.
Κατόπιν, έγινε ανταλλαγή δώρων και τραβήχτηκαν αναμνηστικές φωτογραφίες. Ανταλλάχθηκαν ευχές και οι μικροί μαθητές αποχώρησαν εμφανώς ενθουσιασμένοι.

Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστασίου Αναστάσιος και Κατσιφάρα Ιωάννα.

20171209_100045

 

20171209_101601

20171209_103801

20171209_093555

20171209_113532

ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΑΠΟΔΡΑΣΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΣΟΚΟΛΑΤΑΣ

Το Σάββατο 25 Νοεμβρίου η Αχιλλοπούλειος σχολή έφτασε στη σοκολατοποιΐα canache στην περιοχή Maadi στο Κάιρο. Εκεί την υποδέχτηκε ο υπεύθυνος του εργαστηρίου ο οποίος και χώρισε τους μαθητές σε δύο μεγάλα τμήματα. Το πρώτο περιελάμβανε τους μαθητές των Α, Β και Γ τάξεων και το δεύτερο των Δ, Ε και ΣΤ. Το τμήμα των μεγάλων τάξεων παρέμεινε στον εξωτερικό χώρο του εργαστηρίου όπου ο υπεύθυνος έκανε επιμορφωτικό σεμινάριο μιλώντας για τις χώρες προέλευσης του καφέ/κακάο, τις ποικιλίες του προϊόντος της σοκολάτας, τον τρόπο παρασκευής της και τις απολαυστικές γεύσεις της.
Ταυτόχρονα, το γκρουπ των μικρών μαθητών πέρασε στο εργαστήριο σοκολάτας, όπου οι μαθητές χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες των 8 ατόμων και με την καθοδήγηση των ειδικών για αρχή δοκίμασαν τις διάφορες γεύσεις σοκολάτας. Στο δεύτερο στάδιο οι μαθητές επέλεξαν τις γεύσεις της αρεσκείας τους για να φτάσουν στο τρίτο στάδιο όπου γέμιζαν ειδικά καλούπια για να φτιάξουν τα δικά τους σοκολατάκια. Συγκεκριμένα, στο τελευταίο στάδιο οι μαθητές κάλυψαν τα καλούπια τους επιλέγοντας μία από τις τρεις βασικές γεύσεις (μαύρη σοκολάτα, λευκή σοκολάτα ή σοκολάτα γάλακτος). Τέλος, τα καλούπια μπήκαν στην κατάψυξη μέχρι που να πάρουν την τελική τους μορφή. Στη συνέχεια, οι δύο ομάδες άλλαξαν ρόλους με τους μεγάλους μαθητές να βρίσκονται στο εργαστήριο και τους μικρούς στον εξωτερικό χώρο.
Σε όλη την διαδικασία συμμετείχαν και οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι έκαναν και αυτοί τα δικά τους δημιουργήματα.
Η άμεση ενασχόληση των μαθητών με τα προϊόντα της σοκολάτας, οι εμπειρίες που αποκόμισαν από την όλη διαδικασία και η γνωριμία με τα βασικά στάδια παρασκευής της σοκολάτας ήταν οι βασικοί στόχοι αυτής της εκπαιδευτικής εκδρομής .Σε αυτή την «γλυκιά» απόδραση συνδυάστηκε η απόλαυση των γεύσεων με τη χαρά της δημιουργίας.
Αξιέπαινη και ιδιαίτερα ωφέλιμη υπήρξε η συμπαράσταση και η καθοδήγηση της Προέδρου του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων κ. Νίτσας Καζαμία. Η Αχιλλοπούλειος Σχολή ευχαριστεί θερμά και ολόψυχα την Κ. Μπελεφάντη-Σοφιανού για την ευγενική χορηγία αυτής της εκδρομής.

Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστασίου Αναστάσιος και Κατσιφάρα Ιωάννα.

20171125_124927

IMG_0701IMG_0704

IMG_0700

IMG-20171125-WA0000

20171125_113952

IMG_0706

IMG_0688

IMG_0745

IMG_0661

Η ΑΧΙΛΛΟΠΟΥΛΕΙΟΣ ΧΑΙΡΕΤΙΖΕΙ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΕ ΧΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ!

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα για τα δικαιώματα του παιδιού θέλουμε να υπενθυμίσουμε πως κάθε παιδί γεννιέται με το ίδιο αναφαίρετο δικαίωμα σε μια υγιή και ασφαλή παιδική ηλικία και πρέπει να τονίσουμε πως πρέπει να αναπτυχθούν όλες οι πλευρές της ευημερίας ενός παιδιού – συμπεριλαμβανομένης της ψυχικής και σωματικής του υγείας, της πρόσβασής του στην εκπαίδευση, σε ασφαλές νερό και αποχέτευση, στη νομική και κοινωνική του προστασία και πολλά άλλα.
Δυστυχώς όμως σε όλο τον κόσμο, εκατομμύρια κορίτσια και αγόρια εξακολουθούν να στερούνται τα δικαιώματά τους, είτε λόγω φύλου, φυλής, θρησκείας ή αναπηρίας, είτε επειδή ζουν σε απομακρυσμένα χωριά ή αστικές παραγκουπόλεις. Οι ανισότητες που αντιμετωπίζουν όχι μόνο παραβιάζουν τα δικαιώματά τους και θέτουν σε κίνδυνο το μέλλον των ίδιων των παιδιών, αλλά και διαιωνίζουν ένα φαύλο κύκλο μειονεξίας από γενιά σε γενιά.
Ακόμη ο φαύλος κύκλος της φτώχειας, των ασθενειών και της πείνας καταπνίγει την παγκόσμια ανάπτυξη και οδηγεί σε παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των παιδιών. Τα δικαιώματα αυτά μας καθοδηγούν προς έναν κόσμο όπου όλα τα παιδιά θα έχουν μια δίκαιη ευκαιρία στη ζωή.
Καθήκον της παγκόσμιας κοινότητας είναι να προστατεύσει και να υπερασπιστεί με συνέπεια τα ξεριζωμένα παιδιά – και όλα τα παιδιά που κινδυνεύουν από τη βία, τις ασθένειες, τον υποσιτισμό και τις διακρίσεις.

Μπορούμε να κοιτάξουμε μπροστά, με ελπίδα και αποφασιστικότητα, για ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά όλου του κόσμου.

Η δική μας συμμετοχή σ? αυτές τις εκδηλώσεις σκοπό έχει να αναδείξει την ευαισθησία του σχολείου μας σ? αυτά τα παιδιά του κόσμου που δοκιμάζονται σήμερα, ιδιαίτερα στα παιδιά των γειτονικών χωρών που το δράμα και τα βάσανά τους δεν έχουν τέλος, να εκφράσουμε μέσα από τα τραγούδια και τους χορούς μας την αμέριστη αλληλεγγύη μας και να τα υποσχεθούμε πώς δεν πρέπει ποτέ μα ποτέ να λείψει από το στόμα τους το χαμόγελο και η ελπίδα.
Κοιτάμε μπροστά, για ένα καλύτερο μέλλον για όλα τα παιδιά του κόσμου!!!
Συγχαίρουμε το Αιγυπτιακό Υπουργείο Πολιτισμού για την οργάνωση αυτής της εκδήλωσης. Ευχαριστούμε την Ελληνική πρεσβεία για την ενημέρωση και πρόσκληση.

Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστασίου Αναστάσιος και Κατσιφάρα Ιωάννα

IMG_0600
20171120_111902
20171120_104041

IMG_0632

IMG_0602

20171120_101209

IMG_0621IMG_0639

ΠΑΡΕΛΑΣΗ 28ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Το Σάββατο 28 Οκτωβρίου 2017 σύσσωμη η ελληνική παροικία Καΐρου παραβρέθηκε για άλλη μία χρονιά στον Ιερό Ναό Αγίου Κων/νου και Ελένης για να τιμήσει με την παρουσία της τις φετινές εορταστικές εκδηλώσεις της 28ης Οκτωβρίου 1940. Πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη δοξολογία και ακολούθησε η μαθητική παρέλαση των σχολείων. Το Νηπιαγωγείο και η Αχιλλοπούλειος Σχολή υπό την καθοδήγηση του καθηγητή φυσικής αγωγής κ. Χάντερ Σουρή πραγματοποίησαν εξαιρετική εμφάνιση. Επίσης, αξιοθαύμαστη υπήρξε και η απόδοση των μαθητών στους παραδοσιακούς χορούς οι οποίοι καταχειροκροτήθηκαν θερμά από όλους τους παρευρισκόμενους φορείς και γονείς. Οι χοροί που παρουσιάστηκαν ήταν: Α+Β τάξη? Πάμε στα Ντουμπάκια Γ+Δ τάξη? Ποδαράκι Θράκης Ε+ΣΤ τάξη? Κάτω στα αλώνια και Έχε γειά Παναγιά.

Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστασίου Αναστάσιος και Κατσιφάρα Ιωάννα.

DSC_0094

DSC_0046

20171109_113259

DSC_0102

DSC_005820171109_113947

20171028_115936

DSC_0130

ΣΧΟΛΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ 28ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Η φετινή σχολική γιορτή της 28ης Οκτωβρίου 1940 πραγματοποιήθηκε στο σχολικό αμφιθέατρο την Πέμπτη 26 Οκτωβρίου. Έλαβαν μέρος το Κοινοτικό Νηπιαγωγείο υπό την καθοδήγηση της Νικολέτας Καπράλου και η Αχιλλοπούλειος Σχολή εκπροσωπούμενη από τους μαθητές των Γ? και Ε? τάξεων υπό την καθοδήγηση και τον συντονισμό του εκπαιδευτικού Γεώργιου Ψάνη και τη μουσική συνοδεία και επιμέλεια του καθηγητή Μουσικής Χάντερ Σουρή. Το πρόγραμμα της γιορτής ξεκίνησε με την ομιλία του Διευθυντή της Αχιλλοπουλείου Σχολής κ. Αναστασίου Αναστάσιου ο οποίος αναφέρθηκε στον τιτάνιο αγώνα του ελληνικού λαού κατά του φασισμού, ενώ έκανε και μία συνοπτική περιγραφή για την ηθική και υλική προσφορά της ελληνικής παροικίας της Αιγύπτου την περίοδο της Κατοχής.
Στη συνέχεια, διαβάστηκε το Νέο Προεδρικό Διάταγμα περί κλήρωσης των σημαιοφόρων-παραστατών από την δασκάλα Χαριζοπούλου Ελισάβετ και ο Διευθυντής παρέδωσε την Σημαία στους σημαιοφόρους του φετινού σχολικού έτους. Δεν παρέλειψε να αναφερθεί στους αριστούχους μαθητές της προηγούμενης σχολικής χρονιάς Κατερίνα Αρσάνη, Ρούσσο Αλέξανδρο και Μαρία Ταουφικ οι οποίοι καταχειροκροτήθηκαν για τις επιδόσεις τους από το κοινό. Σύμφωνα με την κλήρωση που πραγματοποιήθηκε ενώπιον του Συλλόγου Διδ/ντων και των μαθητών της ΣΤ? τάξης κληρώθηκαν οι παρακάτω μαθητές: α) για την α? περίοδο σημαιοφόρος ο Ισλάμ Φαρούκ Σαντέκ και παραστάτες ο Όμαρ Καμάλ Ελ Ντιν Ιμπραχίμ, ο Παύλος Αρσάνης, η Χριστίνα Χαλκιά, η Μαρία Ταουφίκ και η Μόνικα Μορφούλη β) για την β? περίοδο σημαιοφόρος ο Αλέξανδρος Ρούσσος και παραστάτες η Κατερίνα Αρσάνη, ο Εμμανουήλ Αντωνίου, η Ευαγγελία Κοκκώση, η Μαριάννα Εμαντ Φουαντ και ο Χαμεντ Αμρ Τάχα.
Ακολούθησε το θεατρικό δρώμενο των Γ? και Ε? τάξεων της Αχιλλοπουλείου Σχολής με κείμενα βασισμένα σε αυτοσχεδιαστικές δραστηριότητες μαθητών, σε ιστορικά ντοκουμέντα και σε ιστορικές πηγές. Κατά την διάρκεια της δράσης ακούστηκαν αντιστασιακά και επετειακά τραγούδια γνωστών Ελλήνων δημιουργών (Μάνος Λοΐζος, Λευτέρης Παπαδόπουλος, Σοφία Βέμπο κτλ). Οι πρωταγωνιστές απήγγειλαν επίσης το ποίημα «Ένας στρατιώτης μουρμουρίζει στο αλβανικό μέτωπο». Συμμετείχαν οι παρακάτω μαθητές: από την Γ? τάξη ο Αλέξανδρος Γεωργαλίδης, η Ηλιάννα Αχμεντ, η Λουίζα Ισκανταρ και ο Μάρκος Παλαιοχωρίτης. Από την Ε? τάξη: η Νίκη Αλίκη Αθανασούλη, η Σωτηρία Γκέργκες, η Μελίνα Οικονόμου και ο Χαμεντ Αμρ Τάχα. Την επιμέλεια των κειμένων και την οργάνωση της γιορτής ανέλαβε όπως αναφέραμε και παραπάνω ο δάσκαλος της Ε? δημοτικού Γεώργιος Ψάνης ενώ σημαντική υπήρξε η συνεισφορά και η βοήθεια της κας Χαλκιά Ευαγγελίας και των υπαλλήλων του σχολείου Μίστου, Σαχάτα και Οσάμα.

Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστασίου Αναστάσιος και Κατσιφάρα Ιωάννα.

DSC_0537

DSC_0527

DSC_0474

20171026_110100

20171026_105924

20171026_104817

75 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΕΛ ΑΛΑΜΕΪΝ

Το Σάββατο στις 21 Οκτωβρίου 2017 συμπληρώθηκαν 75 χρόνια από την ιστορική μάχη των συμμαχικών στρατευμάτων εναντίον του Φασιστικού Άξονα στον Β? Παγκόσμιο Πόλεμο. Εκεί στο ομώνυμο μνημείο πεσόντων όπου κάθε χρόνο τελείται η επιμνημόσυνη δέηση για την ανάπαυση των ψυχών των Ελλήνων πολεμιστών παραβρέθηκε και η Αχιλλοπούλειος Σχολή με τον σημαιοφόρο και τους παραστάτες της ΣΤ? τάξης υπό την συνοδεία του Διευθυντή του σχολείου κ. Αναστασίου Αναστάσιου και του καθηγητή φυσικής αγωγής κ. Χάντερ Σουρή. Ενώπιον των αντιπροσωπειών και των εκπροσώπων των διαφόρων χωρών τονίστηκε για άλλη μία φορά ποιος ήταν ο βαρύς «φόρος αίματος » που έδωσε για τη συμμαχική νίκη ο ελληνικός στρατός και η ελληνική παροικία της Αιγύπτου.

Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστασίου Αναστάσιος και Κατσιφάρα Ιωάννα.

DSC_0339

DSC_0323

DSC_0377

?Ο ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΣ ΜΑΣ ΦΙΛΟΣ ΗΡΘΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙ?

Ο ερχομός στο Κάιρο και στην Αχιλλοπούλειο Σχολή του Ηλία Πίτσικα την Πέμπτη 12 Οκτωβρίου 2017, υπήρξε αιτία επαναφοράς για μαθητές αλλά και για διδάσκοντες, αναμνήσεων παιχνιδιού, τραγουδιού και διασκέδασης. Μια όαση διαφορετική από το καθημερινό πρόγραμμα διδασκαλίας, που δίνει στους μαθητές την ευκαιρία να αυτοσχεδιάσουν, να ζήσουν πρωτόγνωρες στιγμές θεατρικού παιχνιδιού, να κινηθούν ελεύθερα στο χώρο, να εκτελέσουν ασκήσεις ατομικές και ομαδικές με σκοπό αφενός τη χαρά και την απόλαυση της στιγμής αλλά και την απόκτηση νέων τρόπων προσέγγισης της γνώσης.

Αν και μικρής διάρκειας η επίσκεψή του, μόλις μία ώρα, ωστόσο βρήκε την ευκαιρία να ανταμώσει όλους τους παλιούς γνώριμους, να συζητήσει μαζί τους και να υποσχεθεί πώς σύντομα θα βρεθεί κοντά μας στη διάρκεια αυτού του σχολικού έτους. Στο τέλος της ημέρας κάλεσε όλο το σχολείο στο αμφιθέατρο. Στην αρχή έκανε μια μικρή εισήγηση για την αιτία παρουσίας του στο Κάιρο και στην Αλεξάνδρεια, ενώ δεν παρέλειψε να υπενθυμίσει στα παιδιά την έναρξη των εκδηλώσεων ?Καβάφεια? προς τιμή του Νεοέλληνα ποιητή Κωνσταντίνου Καβάφη.

Στη διάρκεια αυτής της συνάντησης όλοι θυμήθηκαν τι σημαίνει θεατρικό παιχνίδι, αυτοματισμός και τι σημαίνει ελεύθερη κίνηση στο χώρο. Η συνάντηση αυτή τελείωσε γρήγορα και η υπόσχεση του Ηλία Πίτσικα έμελε να κρατήσει αμείωτη την προσμονή της επόμενης συνάντησης μας μαζί του. Ανυπομονούμε όλοι στην Αχιλλοπούλειο την άφιξή του την άνοιξη?..

IMG_20171012_130041 2

IMG_20171012_130414 2

IMG_20171012_130644 2

IMG_20171012_130652 2

IMG_20171012_131121 2

IMG_20171012_131121 3

IMG_20171012_131224 2

IMG_20171012_131725 2