<<Η ΑΧΙΛΛΟΠΟΥΛΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ ΓΥΜΝΑΖΕΤΑΙ..>>

Η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού γιορτάστηκε και φέτος με ποικίλες δράσεις και αθλητικές δραστηριότητες τη Δευτέρα και Τρίτη 2 και 3 Οκτωβρίου. Το σύνθημα <<Αθλούμαι και ΧαράΖΩ το μέλλον>> έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές να συμμετάσχουν σε οργανωμένες δραστηριότητες καθώς και την ευκαιρία να βελτιώσουν τη φυσική τους κατάσταση, συνηθίζοντας σ? έναν τρόπο ζωής και άσκησης που, ιδανικά, θα συνεχίσουν και στην ενήλικη ζωή τους.
Η Αχιλλοπούλειος Σχολή τροποποίησε το σχολικό πρόγραμμα της Τρίτης 3 Οκτωβρίου και το πρώτο δίωρο αφιερώθηκε στην οργάνωση και εκτέλεση αθλητικών δράσεων. Σύσσωμοι οι μαθητές μαζί με τους διδάσκοντες υπό την καθοδήγηση και οργάνωση του γυμναστή κ.Χάντερ Σουρή κατέβηκε στο γήπεδο του σχολείου και για ένα δίωρο υλοποίησε το παρακάτω πρόγραμμα : Α) Πρώτος Κύκλος: Ελαφρύ τροχάδην γύρω από την περίμετρο του γηπέδου και ακολούθως ασκήσεις χαλάρωσης. Η οργάνωση έγινε σε τρεις (3) ομάδες και η κάθε ομάδα αποτελούνταν από δύο τάξεις (Α΄-Β΄) (Γ΄-Δ΄) (Ε΄-ΣΤ΄). Το τρέξιμο-τροχάδην είχε διάφορες μορφές : a)περιμετρικά του γηπέδου σε ελαφρύ και γρήγορο ρυθμό β)πηδώντας με το ένα πόδι και επιστροφή στην εκκίνηση αφού πρώτα οι μαθητές διέσχιζαν το γήπεδο κάθετα και γ) η ίδια άσκηση εκτελεσμένη με δύο πόδια και ακολούθως με τα γόνατα
B) Δεύτερος Κύκλος : Οι ασκήσεις περιελάμβαναν:a) συνδυαστικά τρέξιμο με μπάλα πάνω από τους ώμους και ακολούθως κρατώντας τη μπάλα γύρω από τη μέση β) Το πέταγμα της μπάλας μπάσκετ σε απόσταση από θέση καθιστή και γ) η επιτυχής εκτέλεση πέναλτι με κλειστά μάτια
Γ) Τρίτος Κύκλος : Ομαδικά παιχνίδια ανάλογα με την σύνθεση των τάξεων : α) αγώνας ρακέτας για τις τάξεις Γ΄ και Δ΄ και β)αγώνα ποδοσφαίρου για τις τάξεις Ε΄ και ΣΤ΄.
Με το πέρας των αθλητικών δραστηριοτήτων οι μαθητές απόλαυσαν χυμούς φρούτων συνδυάζοντας έτσι τη σωματική άσκηση με την κατανάλωση προϊόντων που ωφελούν την υγεία των παιδιών.
Η διοργάνωση παρόμοιων αθλητικών δραστηριοτήτων προάγει αξίες που το σχολείο οφείλει να έχει ως πρώτιστη επιλογή :η άμιλλα, η συνεργασία, ο πόθος της συμμετοχής, το γέλιο και η απόλαυση της στιγμής είναι μερικές μόνο από αυτές τις αξίες. Καθήκον μας είναι να δημιουργούμε πρότυπα ζωής στους μαθητές μας για να μπορούν να συνδυάσουν, από αυτή τη μικρή ηλικία, τη μάθηση με την απόλαυση του παιχνιδιού και τη χαρά της συμμετοχής στην αθλητική δραστηριότητα. Το κίνητρο πρέπει να δίνεται καθημερινά μέσα από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής καθώς εκεί ο μαθητής μπορεί και ξεδιπλώνει το <<ταλέντο>> του, απολαμβάνει το παιχνίδι, χαίρεται τη <<νίκη>> και μαθαίνει να αποδέχεται την <<ήττα>>. Με αυτόν τον τρόπο η άσκηση γίνεται κτήμα του μαθητή και αυτή η συνήθεια αργότερα στην ενήλικη ζωή του τρόπος ζωής.

 

Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστασίου Αναστάσιος και Κατσιφάρα Ιωάννα

IMG_0382

IMG_0399

IMG_0402

IMG_0381

IMG_0364 (1)

IMG_0363

<>

   Υπάρχουν στιγμές στην καθημερινή μας ζωή που η συγκίνηση και τα δάκρυα χαράς  μας  πλημυρίζουν έντονα. Τέτοιες στιγμές πρόσφερε χθες στην Αχιλλοπούλειο Σχολή Καϊρου η επίσκεψη της Άντυ Μωχάμεντ Ρασάντ Ελ Άραμπυ, φοιτήτριας του Τμήματος της Νέας  Ελληνικής Γλώσσας στο Πανεπιστήμιο Καϊρου. Αυτή της η επιθυμία πραγματοποιήθηκε  χθες Πέμπτη 28/9/2017. Αφίχθη συνοδευόμενη από τη μητέρα της και  την υποδέχτηκε η δασκάλα της κ.Ταυρίδου Αργυρώ.

  Η  Άντυ είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση φοιτήτριας καθώς έχει γεννηθεί με προβλήματα όρασης, η οποία όμως με τη μέθοδο Braille κατόρθωσε και έμαθε γραφή και ανάγνωση. Προερχόμενη από αραβικό οικογενειακό περιβάλλον θα περίμενε κανείς  να έχει  ανάλογες επιδόσεις μόνο στην αραβική γλώσσα. Ωστόσο η Άντυ στην περυσινή εκδήλωση του τμήματός της για τη λήξη του έτους, υπό την καθοδήγηση και συμπαράσταση της δασκάλας της κ.Αργυρώς Ταυρίδου, κατέπληξε τους πάντες γιατί απήγγειλε στίχους από ποιήματα  Ελλήνων ποιητών (Σεφέρη, Ρίτσου και Ελύτη). Εκεί συνειδητοποιήσαμε πόσο καλά έχει κατακτήσει την ελληνική γλώσσα. Μάλιστα πέρυσι διακρίθηκε για τις επιδόσεις της στο πανεπιστήμιο καθώς ήρθε πρώτη από όλους τους συμφοιτητές του τμήματός της.

   Η  σχέση της με την ελληνική γλώσσα ξεκινάει εδώ στο Κάιρο όταν κίνητρο στάθηκαν οι καθημερινές ελληνικές εκπομπές του Ραδιοφώνου Καϊρου. Η ελληνική γλώσσα τη γοήτευσε όπως παραδέχεται η ίδια. Αυτές οι εκπομπές ήταν η αφορμή να μάθει γραφή και ανάγνωση.

  Το μικρό της <<ταξίδι>> στην Αχιλλοπούλειο Σχολή Καϊρου ξεκίνησε με την είσοδό της στην Στ΄ τάξη όπου συστήθηκε στους μαθητές και στη συνέχεια παρουσίασε εν συντομία τη μέθοδο Braille. Ακολούθησαν ερωτήσεις και απαντήσεις εκατέρωθεν. Η εξοικείωσή της με το χώρο και τα συναισθήματα που βίωσαν τόσο οι μαθητές όσο και η ίδια ήταν πρωτόγνωρα. Την αμηχανία των μαθητών στην αρχή διαδέχτηκε η έκπληξη και το ενδιαφέρον τους να μάθουν για τη μέθοδο εκμάθησης της γραφής και ανάγνωσης της Άντυ. Στη συνέχεια πλησίασαν γύρω της, έγιναν μία παρέα και παρακολούθησαν άναυδοι την παρουσίασή της. Δεν παρέλειψαν να αποκρυσταλλώσουν αυτές τις τόσο όμορφες στιγμές με κάποιες αναμνηστικές φωτογραφίες.

  Ακολούθησαν σύντομες επισκέψεις και στις άλλες τάξεις όπου η Άντυ είχε τη χαρά να έρθει σε επαφή και με τους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου. Τελειώνοντας αυτό το μικρό <<ταξίδι>> οι μικροί και οι μεγάλοι της Αχιλλοπουλείου Σχολής υποσχεθήκαμε πώς θα είναι πάντοτε ευπρόσδεκτη στο περιβάλλον μας και πώς η παρουσία της ήταν μεγάλη τιμή για όλους μας. Η ίδια εμφανώς συγκινημένη αφού πρώτα μας ευχαρίστησε για τη φιλοξενία που της παρείχαμε, επαναλάμβανε διαρκώς μία φράση ??Δε νιώθω ξένη εδώ?.., οτιδήποτε ελληνικό το αγαπώ, η Ελλάδα και οι Έλληνες μου έχουν φερθεί με πολύ ζεστασιά, αγάπη και ανθρωπιά?.

   Η Αχιλλοπούλειος Σχολή Καϊρου την ευχαρίστησε για την επίσκεψή της και διαβεβαίωσε πώς η αγκαλιά μας και το σχολείο μας θα είναι πάντοτε ανοιχτό για εκείνη.

Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστασίου Αναστάσιος και Κατσιφάρα Ιωάννα.

 

anti 2 ANTI anti 4 anti 3

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ?ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

Με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς πραγματοποιήθηκε επιμορφωτικό σεμινάριο τη Δευτέρα 18/9/2017 στην Αχιλλοπούλειο Σχολή Καϊρου. Εισηγήτρια του σεμιναρίου ήταν η ψυχολόγος κα. Μυλωνά-Καράβολα Ειρήνη και συμμετέχοντες οι εκπαιδευτικοί του σχολείου.

Η θεματολογία του σεμιναρίου περιελάμβανε τα παρακάτω θέματα:
α) Όρια και κανόνες στις σχέσεις εκπαιδευτικών και μαθητών
β) Όρια και κανόνες στις σχέσεις γονέων και εκπαιδευτικών
γ)Αντιμετώπιση προβλημάτων και συμπεριφορών μέσα και έξω από τη σχολική τάξη
δ)Πρόταση δημιουργικών εργασιών-δραστηριοτήτων που θα κινητοποιούν το ενδιαφέρον και τη διάθεση των μαθητών
Τονίστηκε ιδιαίτερα από την ψυχολόγο κα Μυλωνά ο παιδαγωγικός-ψυχολογικός ρόλος που πρέπει να επιτελεί ο εκπαιδευτικός στο σύγχρονο σχολείο. Είναι ο ενδιάμεσος κρίκος στην εκπαιδευτική διαδικασία και ο μεσολαβητής που θα μεταδώσει στο μαθητή ενθουσιασμό και την απαραίτητη υποστήριξη για να αντιμετωπίσει δυσκολίες και εμπόδια. Είναι απαραίτητο να υπάρχει συνεργασία μεταξύ του σχολείου και της οικογένειας, κατάλληλος τρόπος οδηγιών και ανάλογη καθοδήγηση. Με λίγα λόγια τα παιδιά χρειάζονται ?πυξίδα και χάρτη?. Χτίζουν την κρίση τους μέσα στην οικογένεια και στο σχολείο και γι? αυτό πρέπει να υιοθετούν κανόνες και όρια στη συμπεριφορά τους.
Ακολούθησε διάλογος και γόνιμη συζήτηση πάνω σε θέματα που έχουν άμεση σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία, τέθηκαν προβληματισμοί και απορίες από τους εκπαιδευτικούς , αναλύθηκαν στάσεις και συμπεριφορές ενηλίκων και παιδιών και τονίστηκε ιδιαίτερα ο κρίσιμος ρόλος που επιτελεί το σχολείο στη σημερινή εποχή.
Οι εντυπώσεις που αποκόμισαν από αυτό το σεμινάριο οι εκπαιδευτικοί του σχολείου υπήρξαν ενθαρρυντικές, αισιόδοξες και εποικοδομητικές. Ευχαριστούμε την κα Μυλωνά και ευελπιστούμε στο άμεσο μέλλον η συνεργασία μας να συνεχιστεί.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων της Αχιλλοπουλείου Σχολής Καϊρου

IMG_20170918_141643

thumbnail_IMG_20170918_133051
 

ΤΟ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΤΗΡΙΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΑΧΙΛΛΟΠΟΥΛΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ ΚΑΪΡΟΥ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΕΥΕΡΓΕΤΙΔΑ ΣΤΕΛΛΑ ΚΥΡΙΑΖΗ

Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί που έρχονται να εργαστούν στην Αίγυπτο και συγκεκριμένα στο Κάιρο δεν μπορούν να κατανοήσουν τόσο εύκολα το μεγαλείο ενός ανθρώπου όπως η Στέλλα Κυριάζη. Αποτελεί τρομερή έκπληξη να συνειδητοποιείς πώς στις μέρες μας υπάρχουν ακόμη ευεργέτες, υπάρχουν φιλάνθρωποι που συμπάσχουν με τον καθημερινό πόνο των απλών ανθρώπων.

Την πρώτη φορά που την αντίκρισα, έφερα στο νου μου την περιγραφή του Σ.Τσίρκα για τον αείμνηστο Γ.Αβέρωφ, ο οποίος κατέβαινε στις λαϊκές γειτονιές της Αλεξάνδρειας για να έρθει σε επαφή με τον απλό κόσμο, να αφουγκραστεί τον πόνο τους, τις αγωνίες τους, τα προβλήματά τους. Η Στέλλα Κυριάζη, χωρίς να θέλω να μειώσω την πολυδιάστατη προσφορά του Γ.Αβέρωφ, υπήρξε κάτι το διαφορετικό. Ήταν ένα φαινόμενο μοναδικό. Γνώριζε από που προερχόταν, ένιωθε τις καθημερινές ανάγκες του κόσμου και βοηθούσε πάντοτε με διάφορους και ποικίλους τρόπους. Μιλούσε στην ψυχή του κόσμου.
Σε ότι έχει σχέση με την Αχιλλοπούλειο Σχολή το θέαμα κατά τη διάρκεια της όποιας επίσκεψής της στο σχολείο ήταν απερίγραπτο. Μια ανοιχτή αγκαλιά για όλα τα παιδιά του σχολείου. Όλοι οι μαθητές γινόντουσαν ?κουβάρι? γύρω της. Φορτωμένη δώρα, λιχουδιές, προσφορές υλικές και ηθικές προς όλους, μικρούς και μεγάλους. Ήθελε πάντοτε να βλέπει τους μικρούς μαθητές, τα <<εγγόνια>> μου όπως τα αποκαλούσε, να χαίρονται τη ζωή, να αγαπούν την ελληνική γλώσσα, να προοδεύουν και να μην ξεχνούν την καταγωγή τους, τα ήθη και τα έθιμά τους.
Δεν ξεχνούσε ποτέ να ρωτήσει για τις όποιες ανάγκες του σχολείου. Απαιτούσε να μάθει για όλα τα ζητήματα που αφορούσαν τη σχολική κοινότητα. Ήθελε το κοινοτικό σχολείο να είναι πρωτοπόρο σε όλα, να μην υστερεί σε σύγκριση με τα ιδιωτικά σχολεία. Πάντοτε αρωγός σε όλες τις εκδηλώσεις : ψυχαγωγικές εκπομπές, εκδρομές, αποκριάτικα δρώμενα, χριστουγεννιάτικα δώρα, χρηματική ενίσχυση και κάλυψη εξόδων του σχολείου σε διάφορες γιορτές, επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες και συνδρομή στην αναμόρφωση διαφόρων χώρων του σχολείου είναι μόνο λίγα από αυτά που πρόσφερε η μεγάλη ευεργέτιδα στο δημοτικό μας σχολείο, στο δικό μας σχολείο όπως το αποκαλούσε.
Είναι πολύ δύσκολο να δεχτούμε διδάσκοντες και διδασκόμενοι πως από κοντά μας θα λείψει για πάντα η <<μαμά>> Στέλλα. Κρατάμε στη μνήμη μας ότι απλόχερα μας έδωσε?..την εικόνα και ανάμνηση μιας πραγματικής προστάτιδας. Η μνήμη της θα βρίσκεται πάντοτε ζεστά αποτυπωμένη στις καρδιές όλων εκείνων, μικρών και μεγάλων, που τόσο την αγάπησαν!!!

Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΑΝΑΠΑΥΣΕΙ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΤΗΣ

DSC_0020

DSC_0043

DSC_0046

DSC_0051

DSC_0055

DSC_0063

DSC_0920

DSC_1007

DSC_1010

ΤΕΛΕΤΗ ΛΗΞΗΣ ΑΧΙΛΛΟΠΟΥΛΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΚΑΪΡΟΥ

Η Αχιλλοπούλειος Σχολή Καΐρου πραγματοποίησε για μια ακόμη χρονιά μια ξεχωριστή και ανεπανάληπτη τελετή λήξης την Πέμπτη 15 Ιουνίου στον αύλειο χώρο του σχολείου.

Η γιορτή ξεκίνησε στις 7 μ.μ. με τη συμμετοχή του Νηπιαγωγείου. Οι μικροί μαθητές παρουσίασαν μια εκθαμβωτική μουσικοχορευτική παράσταση παρμένη από τον ελληνικό κινηματογράφο των δεκαετιών του προηγούμενου αιώνα. Ενσάρκωσαν ρόλους γνωστών ηθοποιών με αξιοζήλευτη πρωτοτυπία και προκάλεσαν άφθονο γέλιο στους παρευρισκόμενους. Την επιμέλεια της γιορτής του Νηπιαγωγείου είχαν οι εκπαιδευτικοί Κατερίνα Γιωτάκη, Ευδοκία Αραπίτσα και η βοηθός τους Μαρία Πετράκη.

Ακολούθησε ο απολογισμός δράσεων της σχολικής χρονιάς 2016-17 και ένας σύντομος χαιρετισμός από τον Διευθυντή της Αχιλλοπουλείου Σχολής κ. Χαράλαμπο Κουγεμήτρο με αφορμή την αναχώρησή του. Στη συνέχεια, δώρισε αναμνηστικές πλακέτες της Αχιλλοπουλείου Σχολής στους εκπαιδευτικούς που θα αναχωρήσουν από το Κάιρο. Παράλληλα, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων τίμησε με αναμνηστικά δώρα τον Διευθυντή του σχολείου, καθώς και τους αναχωρήσαντες εκπαιδευτικούς. Εις ένδειξη αναγνώρισης και προσφοράς της πολυετούς υπηρεσίας του κ. Χαράλαμπου Κουγεμήτρου, ο πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Καΐρου κ. Χρήστος Καβαλής του χάρισε ένα συμβολικό δώρο.

Έπειτα, σειρά είχε ο αποχαιρετισμός των μαθητών της ΣΤ? τάξης. Αρχικά, παρουσιάστηκε ένα βίντεο με αναμνηστικές φωτογραφίες από τα σχολικά τους χρόνια. Το βίντεο περιελάμβανε ακόμη και μια προσωπική αφήγηση των ίδιων των μαθητών για τα μελλοντικά τους σχέδια. Η παρουσίασή τους έκλεισε με τη δραματοποίηση του γνωστού ποιήματος του Κ. Καβάφη «Το ταξίδι». Στους μαθητές της ΣΤ? τάξης προσφέρθηκαν δώρα από την Αχιλλοπούλειο Σχολή και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.

Τη φετινή καλοκαιρινή γιορτή έκλεισε το Δημοτικό Σχολείο με το θεατρικό δρώμενο «Η φύση και ο Άνθρωπος», που στόχο είχε να ευαισθητοποιήσει μικρούς και μεγάλους και να περάσει το μήνυμα της συμφιλίωσης του ανθρώπου με τη φύση. Η παρουσίαση περιελάμβανε τέσσερα μέρη: Στο πρώτο μέρος ο άνθρωπος χαίρεται και φροντίζει τη φύση, το δεύτερο μέρος περιείχε την παράλογη καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος, στο τρίτο μέρος ο άνθρωπος συνειδητοποιεί ότι καταστρέφει το ίδιο του το «σπίτι» και στο τελευταίο μέρος γίνεται αποκατάσταση της σχέσης του με το περιβάλλον. Ομολογουμένως οι μαθητές της Αχιλλοπουλείου Σχολής για ακόμη μία φορά κέρδισαν τον θαυμασμό και το χειροκρότημα των θεατών με την εντυπωσιακή τους εμφάνιση. Τα μηνύματα της παράστασης συγκίνησαν και ευαισθητοποίησαν μικρούς και μεγάλους. Μια ευχάριστη και διασκεδαστική νότα στο τέλος της εκδήλωσης έδωσαν τα ομαδικά παιχνίδια όλων των μαθητών του σχολείου. Την οργάνωση και επίβλεψη της  τελετής λήξης είχε ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής κ. Σουρής Χάντερ με τη συνδρομή των υπολοίπων δασκάλων του σχολείου. Την επιμέλεια και κατασκευή των πρωτότυπων κοστουμιών ανέλαβε η κα Ευαγγελία Χαλκιά.

Στην εκδήλωση παρευρέθησαν ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Μέμφιδος κ. Νικόδημος, ο Θεοφιλέστατος πατήρ Τιμόθεος, η Γενική Πρόξενος Καΐρου, κα Κομίνη Λαμπρινή, ο πρόεδρος της ΕΚΚ, κ. Καβαλής Χρήστος και η Συντονίστρια Εκπαίδευσης, κα Μαριέττα Κουμαριανού, οι οποίοι απήυθυναν ένα μικρό χαιρετισμό με αφορμή τη λήξη της σχολικής χρονιάς. Αξιοσημείωτη υπήρξε, επίσης, η παρουσία των μελών της διαχειριστικής επιτροπής κα Σ.Σκουφαρίδου, κ. Μ. Γκρουστέιν, κ. Α.Ρούσσος, κ. Α.Γιόσρι, κ.  Σ.Χαλκιάς. Τέλος, στην τελετή λήξης παρέστη και ο Επίτιμος Αντιπρόεδρος της ΕΚΚ, κ. Κήμης Φλεβοτομάς.

Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστάσιος Αναστασίου και Μικέλα Θεοχάρη.

ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΟΜΒΟΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΘΗΝΑΣ ΚΑΙ ΚΑΪΡΟΥ

Την Παρασκευή 2 Ιουνίου 2017 πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο της Αχιλλοπουλείου Σχολής Καΐρου επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα «Στους δρόμους της Αειφορίας: Το περιβάλλον και οι διαχρονικές μεταβολές του», από την υπεύθυνη της Περιβαλλοντικής Αγωγής της Γ?.Π.Ε Αθήνας κα Ελένη Νιάρχου. Στο σεμινάριο συμμετείχαν 60 εκπαιδευτικοί της οικίας διεύθυνσης, καθώς και οι εκπαιδευτικοί της Αχιλλοπουλείου και Αμπετείου Σχολής Καΐρου.

Σκοπός της εκπαιδευτικής επίσκεψης της Γ?.Π.Ε Αθήνας στο Κάιρο ήταν η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών των δύο σχολείων για τα περιβαλλοντικά ζητήματα και για την αειφόρο ανάπτυξη.

Στην έναρξη του σεμιναρίου χαιρετισμούς απεύθυναν ο Διευθυντής της Αχιλλοπουλείου Σχολής κος Χαράλαμπος Κουγεμήτρος, η Συντονίστρια Εκπαίδευσης Β. Αφρικής και Μ. Ανατολής κα Μαριέττα Κουμαριανού, ο εκπρόσωπος του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας Πανοσιολογιώτατος Πατήρ Τιμόθεος και ο Διευθυντής εκπαίδευσης της Γ?.Π.Ε Αθήνας κος Αδάμ Στάμος.

Αρχικά, η κα Ελένη Νιάρχου έκανε εισαγωγή στις βασικές έννοιες της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και τόνισε την αναγκαιότητα προβολής και  εφαρμογής των συγκεκριμένων προγραμμάτων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Έπειτα, ακολούθησε το βιωματικό εργαστήριο, στο οποίο συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί χωρισμένοι σε τρεις ομάδες: των ιστορικών, των μηχανικών και των δημοσιογράφων.

Η ομάδα των ιστορικών έπρεπε να διερευνήσει συγκεκριμένα θέματα, που αφορούσαν την ιστορικότητα του κτιρίου της Αχιλλοπουλείου Σχολής, διάφορα ιστορικά, κοινωνικά και πολιτιστικά γεγονότα που συνδέονται μ? αυτό, παλαιότερες φωτογραφίες του χώρου, τη χρονολογία ανέγερσης και διάφορες κατά καιρούς χρήσεις του κτιρίου. Η ομάδα των μηχανικών ασχολήθηκε με στοιχεία της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής του κτιρίου, τη σημερινή του κατάσταση, διαπίστωσε τυχόν παρεμβάσεις στο εσωτερικό και το εξωτερικό του και τέλος παρουσίασε τις προτάσεις της με σκοπό τη βελτίωση των συνθηκών μάθησης. Η ομάδα των δημοσιογράφων ασχολήθηκε με συνεντεύξεις Αιγυπτιωτών εκπαιδευτικών, οι οποίοι μετέφεραν πληροφορίες για τη σημερινή χρήση του κτιρίου, ενώ αφηγήθηκαν τις προσωπικές τους αναμνήσεις για την περίοδο φοίτησής τους στο εν λόγω κτίριο. Ακολούθησε η παρουσιάση των αποτελεσμάτων της έρευνας και των τριών ομάδων.

Εις ανάμνηση της επίσκεψης της Περιβαλλοντικής Ομάδας στο Κάιρο αντιλλάγησαν δώρα με την Αχιλλοπούλειο Σχολή Καΐρου.

Με το πέρας του επιμορφωτικού σεμιναρίου, οι εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν στις αίθουσες της Αχιλλοπουλείου Σχολής και του μικρού παρεκκλησίου, όπου εκεί θαύμασαν τις αγιογραφίες του Φώτη Κόντογλου και στη συνέχεια περιηγήθηκαν στους χώρους της Αμπετείου Σχολής.

Αξίζει να τονίσουμε πως κατά τη διάρκεια της ημερίδας τα εδέσματα και τα αναψυκτικά ήταν προσφορά της Αχιλλοπουλείου Σχολής Καΐρου, ενώ το γεύμα που ακολούθησε στην Ελληνική Στέγη υπήρξε προσφορά της Ε.Κ.Κ. Σ? αυτό παρευρέθηκε σύσωμη η Κοινοτική Επιτροπή της Ε.Κ.Κ. με επικεφαλή τον Πρόεδρο κ. Χρήστο Καβαλή, ο οποίος χαιρέτησε την εκδήλωση, ανέλυσε τη σημερινή κατάσταση της παροικίας και της χώρας υποδοχής και προσκάλεσε τους Έλληνες εκπαιδευτικούς, όπως έρθουν να υπηρετήσουν στο Κάιρο.

Επιμορφωτικές συναντήσεις με επίκεντρο την Περιβαλλοντική Αγωγή αναδεικνύουν κατά καιρούς την ανάγκη υλοποίησης κοινών προγραμμάτων, που προάγουν τη συναδελφική αλληλεγγύη, την ανταλλαγή απόψεων και προτάσεων πάνω σε καίρια ζητήματα που αφορούν τόσο τις δύο χώρες (Ελλάδα και Αίγυπτο), όσο κι όλη την υφήλιο. Η προστασία του περιβάλλοντος και η αειφόρος ανάπτυξη είναι ζητήματα που πρέπει να απασχολούν ολόκληρο τον πληθυσμό, και κυρίως την εκπαιδευτική κοινότητα, η οποία οφείλει να προετοιμάζει και να ευαισθητοποιεί τη νέα γενιά, ώστε να μάθει να σέβεται το περιβάλλον.

Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστάσιος Αναστασίου και Μικέλα Θεοχάρη.

ΜΗΝΥΜΑ ΑΓΑΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Ε΄ ΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΧΙΛΛΟΠΟΥΛΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ ΚΑ?Ι?ΡΟΥ

Με αφορμή το κείμενο-απόσπασμα του Φερεϋντούν Φαριάντ ?Όνειρα με χαρταετούς και περιστέρια? στο Ανθολόγιο της Ε΄-ΣΤ΄ << Με λογισμό και μ? όνειρο>>, οι μαθητές της Ε΄ τάξης διάβασαν το κείμενο και στη συνέχεια ανέλυσαν το περιεχόμενό του, συζήτησαν για τα δεινά και τις καταστροφές που φέρνει ο πόλεμος στους ανθρώπους και στη συνέχεια αποφάσισαν να δώσουν το δικό τους μήνυμα για τον πόλεμο και για την ειρήνη.

Σκέφτηκαν πως εδώ στη ?γειτονιά? τους αρκετοί άνθρωποι και μικρά παιδιά στην ηλικία τους δεν απολαμβάνουν τα αγαθά της ειρήνης. Το κείμενο βέβαια αναφέρονταν στον πετροπόλεμο που έπαιζαν οι ήρωες της ιστορίας αλλά και στον πραγματικό πόλεμο που στερεί από τους ανθρώπους την ευτυχία, το χαμόγελο, την πατρίδα τους.

Σκεπτόμενοι οι μαθητές όλα αυτά και με ποιον τρόπο θα μπορούσαν να στείλουν το μήνυμα αγάπης τους, έφτιαξαν μια σημαία της γειτονικής Συρίας και πάνω σ? αυτή αποτύπωσαν τα μηνύματά τους, θέλοντας έτσι να απαλύνουν τον πόνο και τη δυστυχία των μικρών γειτόνων. Γέμισαν τη σημαία με ευχές στα ελληνικά και στα αραβικά και ζωγράφισαν διάφορες εικόνες.

Το κείμενο του Ιρανού συγγραφέα Φερεϋντούν Φαριάντ μεταφράστηκε στα ελληνικά από τον ποιητή Γιάννη Ρίτσο, ο οποίος θέλοντας να τονίσει ιδιαίτερα το μήνυμα αγάπης για όλα τα δοκιμαζόμενα παιδιά του κόσμου, τελειώνει με τα παρακάτω λόγια: ?Τα όνειρά μας είναι όλο περιστέρια, χαρταετούς και πολύχρωμα μπαλόνια?..? Από τα λόγια του ποιητή διδασκόμαστε και εμείς οι μαθητές της Ε΄ τάξης της Αχιλλοπουλείου Σχολής, ευαισθητοποιούμαστε και στέλνουμε ένα μήνυμα αγάπης για τα παιδιά της Συρίας, για τα παιδιά όλου του κόσμου που δοκιμάζονται σήμερα.

ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

ΕΙΡΗΝΗ, ΕΙΡΗΝΗ, ΕΙΡΗΝΗ!!!!

OXI ΠΙΑ ΠΟΛΕΜΟΣ!!!

ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΠΡΟΣΦΥΓΙΑ!!!

Γράφει ο εκπαιδευτικός Αναστάσιος Αναστασίου.

Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ-ΕΡΕΥΝΗΤΩΝ ΤΗΣ Ε΄ΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΧΙΛΛΟΠΟΥΛΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ ΚΑΪΡΟΥ ΣΤΑ ΑΡΧΕΙΑ ΤΗΣ Ε.Κ.ΚΑΪΡΟΥ

Την πρωτόγνωρη εμπειρία να εξερευνάς, να αρχειοθετείς, να ταξινομείς έγγραφα, πολύτιμες πληροφορίες και αναμνήσεις του παρελθόντος, είχαν τη ευκαιρία να ζήσουν το Σάββατο 13/5/2017 οι μικροί ερευνητές-μαθητές της Ε΄ τάξης της Αχιλλοπουλείου Σχολής Καϊρου στα αρχεία της Ελληνικής Κοινότητας Καϊρου.

Υπό την καθοδήγηση της υπεύθυνης των αρχείων κας Χάιδως Ζώτου παρακολούθησαν πρώτα στην οθόνη του υπολογιστή παραδείγματα αρχειοθέτησης και ταξινόμησης και στη συνέχεια ενημερώθηκαν λεπτομερέστατα για την ιστορία της Ε.Κ. Καϊρου. Ενδιαφέρθηκαν ακόμη να μάθουν για τη διαδικασία ηλεκτρονικής ψηφιοποίησης εγγράφων ενώ δεν παρέλειψαν να απευθύνουν ερωτήσεις προς την υπεύθυνη των αρχείων κα Χάιδω Ζώτου και την προϊσταμένη των αρχείων κα Βίλυ Πολίτη, οι οποίες ομολογουμένως έδωσαν πληρέστατες και κατατοπιστικές απαντήσεις καλύπτοντας όλες τις απορίες των μαθητών.

Στο διάλειμμα που ακολούθησε προσφέρθηκαν στους μαθητές εδέσματα και αναψυκτικά, τα οποία ήταν όλα προσφορά των αρχείων. Αξίζει να σημειωθεί πως από πλευράς Ε.Κ.Καϊρου παρευρέθηκε ο κοινοτικός επίτροπος και αναπληρωματικός προϊστάμενος των αρχείων κος Ανδρέας Ρούσσος, ο οποίος βοήθησε στην ξενάγηση των μαθητών παραθέτοντας εμπειρίες και αναμνήσεις του παρελθόντος και τονίζοντας την πολύπλευρη συμβολή της κοινότητας παλαιότερα και σήμερα στη διατήρηση του ελληνισμού καθώς και στην κάλυψη οικονομικών και υγειονομικών αναγκών των παροίκων.

Η ξενάγηση είχε συνέχεια καθώς οι μικροί ερευνητές επισκέφθηκαν και τις άλλες αίθουσες των αρχείων όπου βρίσκονται καταχωρημένα και ταξινομημένα όλα τα πρακτικά της Ε.Κ.Καϊρου και των άλλων ελληνικών κοινοτήτων που συγχωνεύτηκαν κατά το παρελθόν. Επίσης είδαν από κοντά πρακτικά κοινοτικών εκπαιδευτηρίων, χάρτες και σχεδιαγράμματα εκκλησιών, εκπαιδευτηρίων και του ελληνικού νοσοκομείου, ελέγχους και απολυτήρια μαθητών παρελθόντων ετών. Επεξεργάστηκαν επίσης παλαιά αντικείμενα που βρίσκονται στις αίθουσες των αρχείων όπως γραφομηχανές, οπτικο-ακουστικό υλικό, ταινίες-άλμπουμ, πορτραίτα ευεργετών και σημαινόντων πολιτικών προσώπων κ.ά.

Ανακεφαλαιωτικά η ξενάγηση που πραγματοποιήθηκε και η ενημέρωση από πλευράς αρχείων υπήρξε αξιοθαύμαστη και ιδιαίτερα εποικοδομητική. Κλείνοντας στους μαθητές και στους συνοδούς εκπαιδευτικούς, τον δάσκαλο της Ε΄ τάξης κο Αναστασίου Αναστάσιο και τον διευθυντή της Αχιλλοπουλείου Σχολής κο Κουγεμήτρο Χαράλαμπο απονεμήθηκαν αναμνηστικά ενδεικτικά επίσκεψης προσφορά των αρχείων της Ε.Κ.Καϊρου.

Ευχαριστούμε θερμά την κα Βίλυ Πολίτη προϊσταμένη των αρχείων, τον κο Ανδρέα Ρούσσο αναπληρωματικό προϊστάμενο, την υπεύθυνη των αρχείων κα Χάιδω Ζώτου, την Ράνιa Άττα και τον Γιάννη Αρβανιτάκη για τις όποιες υπηρεσίες πρόσφεραν κατά την επίσκεψή μας.

Γράφει ο εκπαιδευτικός Αναστάσιος Αναστασίου

ΜΕΡΕΣ ΧΑΡΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΕΧΝΗΣ “ΠΑΡΟΔΟΣ”

     Aπό την Τετάρτη 3 Μαΐου έως το Σάββατο 6 Μαΐου πραγματοποιήθηκε τετραήμερο ψυχαγωγικό πρόγραμμα στην Αχιλλοπούλειο Σχολή Καΐρου από την Ομάδα Τέχνης Πάροδος. Το πρόγραμμα ειδικά προσαρμοσμένο στις διαφορετικές ηλικίες των μαθητών περιελάμβανε ποικίλες καλλιτεχνικές δραστηριότητες, που είχαν ως βάση το θεατρικό παιχνίδι, τον αυτοσχεδιασμό, το τραγούδι, τον χορό, καθώς και τη δημιουργία ταινιών μικρού μήκους.

     Αρχικά, οι μαθητές χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες δράσης: 1) Νηπιαγωγείο, Α? και Β? τάξεις, 2) Γ? και Δ? τάξεις και 3) Ε? και ΣΤ? τάξεις. Τις δύο πρώτες μέρες οι μικροί μαθητές του σχολείου μας στην αίθουσα εκδηλώσεων συμμετείχαν σε μια σειρά δραστηριοτήτων με κύριο σκοπό την ψυχαγωγία, τη συνεργατικότητα, την ελεύθερη κίνηση στο χώρο, τη φαντασία, καθώς και την εκμάθηση και δραματοποίηση δύο τραγουδιών. Συγκεκριμένα, τα τραγούδια που δραματοποίησαν οι μαθητές με τίτλους «Γλάροι και ψαράδες» σε στίχους Μαρίας Μενεγάκη και «Ο βάτραχος» με στιχουργό τον Χρίστο Παπαδόπουλο, κέρδισαν το ενδιαφέρον τους.

     Το απόγευμα της Πέμπτης και την ημέρα της Παρασκευής οι μαθητές της Αχιλλοπουλείου Σχολής με την καθοδήγηση της Ομάδας Τέχνης Πάροδος προετοιμάστηκαν για την εκδήλωση του Σαββάτου. Ειδικότερα, στην εκδήλωση του Σαββάτου, όπου παρευρέθηκαν γονείς και κηδεμόνες, οι μαθητές υπό την καθοδήγηση των εμψυχωτών της  Παρόδου παρουσίασαν τα τραγούδια δραματοποιημένα, καθώς και μια χορογραφία σύγχρονης μουσικής.

     Το τελευταίο μέρος της εκδήλωσης ήταν αφιερωμένο στην προβολή δύο ταινιών μικρών μήκους, που είχαν γυριστεί τις προηγούμενες μέρες. Στην πρώτη ταινία με τίτλο «Ένας ποδοσφαιρικός αγώνας με χιούμορ» πρωταγωνιστές ήταν οι μαθητές των Δ?, Ε? και ΣΤ? τάξεων. Η δεύτερη ταινία αφορούσε μια περιληπτική περιήγηση της Ομάδας Πάροδος στο Κάιρο και στην Αχιλλοπούλειο Σχολή. Το όμορφο κλίμα και η παιγνιώδης ατμόσφαιρα της ημέρας του Σαββάτου ενθουσίασαν τους γονείς των μαθητών.

     Στο τετραήμερο αυτό οι μαθητές είχαν άλλη μία ευκαιρία να ξεδιπλώσουν το ταλέντο τους, να ξεφύγουν για λίγο από τη ρουτίνα του Αναλυτικού Προγράμματος, να μάθουν νέους τρόπους συνεύρεσης, ψυχαγωγίας και ομαδικού παιχνιδιού.

     Ευχαριστούμε για άλλη μία φορά τον επικεφαλή κ. Ηλία Πίτσικα, καθώς και τα μέλη και τους εμψυχωτές της Ομάδας Τέχνης Πάροδος: Γιάννη Σφυρή (μουσικός), Σοφία  Δράκου (δασκάλου χορού), Δημήτρη Καρατζά (μουσικός), ο οποίος μαζί με τον φοιτητή Λεωνίδα Τσαγανό δημιούργησαν τις δύο ταινίες μικρής διάρκειας, Ελένη Καλογιάννη (εκπαιδευτικός) και Νιόβη Ρέλλα (φοιτήτρια).

Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστάσιος Αναστασίου και Μικέλα Θεοχάρη

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Θέλουμε να σας ενημερώσουμε ότι η Θεατρική Ομάδα «Πάροδος», θα βρίσκεται   στο σχολείο μας,  για 4ημερες καλλιτεχνικές εκδηλώσεις.  Στόχος της πρότασης των τετραήμερων εκδηλώσεων, θα είναι η ψυχαγωγία των μαθητών του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού,  μέσα από το θεατρικό παιχνίδι, τον χορό, το τραγούδι και τη δημιουργία μίας ολιγόλεπτης ταινίας.

Η  Αχιλλοπούλειος Σχολή σας προσκαλεί το Σάββατο 6 Μαΐου 2017 και ώρα 12:30, στο χώρο του σχολείου, για να σας παρουσιάσει  τις δημιουργίες της Θεατρικής Ομάδας «Πάροδος» με τους μαθητές.

???? ??????

?????? ???? ??? ?????? “Parodos”  ????? ?? ???????   ? ??????? ??????   ???? 4 ????..  ????? ??? ??????? ????????? ????????? ?????? ??????? ?????? ???????  ?????? ???? ????.

?????? ?????  ??????????? ?????? ??? ????? ??????? 6 ???? 2017 ?? ???? ??????  12:30? ?? ???????? ?????? ????????? ???????? ?????? “Parodos” ?? ??????.