ΕΝΑ ΡΟΜΠΟΤ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΑΣ!

Ένας από τους βασικούς σκοπούς του σύγχρονου σχολείου είναι η εξοικείωση των μαθητών με τον ψηφιακό κόσμο. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού, οι μαθητές της Β΄ τάξης υλοποίησαν το εκπαιδευτικό σενάριο «Εισαγωγή στη Ρομποτική» με την χρήση εκπαιδευτικού ρομπότ με προ-προγραμματισμένες εντολές.

Το σενάριο περιείχε μία σειρά εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, οι οποίες προάγουν την παροχή κινήτρων, την βιωματική μάθηση και τη διδασκαλία γνώσεων και δεξιοτήτων πληροφορικής, παρέχοντας παράλληλα ένα πλούσιο και ενθαρρυντικό περιβάλλον για επαφή με έννοιες  που προέρχονται από το STEM.

Οι μαθητές μέσα από τις δραστηριότητες ήρθαν σε επαφή με τον ερευνητικό τρόπο σκέψης και τις θεμελιώδης έννοιες της ρομποτικής και της πληροφορικής, καθώς κατανόησαν την έννοια του ρομπότ, έμαθαν να  χρησιμοποιούν απλές εντολές κίνησης και αναμονής για αισθητήρα και να χρησιμοποιούν εναλλακτικές λύσεις για να  επιλύσουν προβλήματα. Ακόμα, γνώρισαν τι είναι “οι αισθητήρες”, “οι κινητήρες”, “ο επεξεργαστής” ,”οι εντολές” και κατανόησαν ότι η συμπεριφορά ενός ρομπότ εξαρτάται από την αλληλεπίδραση μεταξύ του προγράμματος, του  ρομπότ και του φυσικού περιβάλλοντος. Τέλος, εξέφρασαν την δημιουργικότητά τους μέσω του στολισμού του ρομπότ με ευφάνταστες δημιουργίες.