ΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ…

        Υπάρχουν κάποιες στιγμές στη ζωή μας που νιώθουμε την ανάγκη να έρθουμε πιο κοντά στους φίλους μας, στους συνανθρώπους μας, μικρούς και μεγάλους. Το ομώνυμο ποίημα του Γ. Ρίτσου στάθηκε αφορμή, εμείς οι μαθητές της Ε? τάξης, να επικοινωνήσουμε με τους συμμαθητές μας, να τραγουδήσουμε όλοι μαζί παρέα με τους δασκάλους μας και όλους τους μεγάλους του σχολείου μας, για «να αφήσουν τα γραφεία τους» και «να μπουν στο χορό», να χορέψουμε, να αγκαλιαστούμε, να αγκαλιάσουμε τη Γη, να τη μεγαλώσουμε, να την κάνουμε πιο όμορφη και ζεστή?

       Έτσι, την Πέμπτη 19 Ιανουαρίου, αποφασίσαμε να κάνουμε πράξη το νόημα του τραγουδιού «Αν όλα τα παιδιά της Γης»! Υπό το ρυθμό της μουσικής, αφήσαμε για λίγο τα θρανία, πιαστήκαμε χέρι ? χέρι και, περνώντας από όλες τις τάξεις, ενώσαμε τα χέρια μας με τους συμμαθητές μας και βγήκαμε στο προαύλιο του σχολείου. Όλοι μαζί σε ένα κύκλο, χωρίς να αφήσουμε τα χέρια ούτε στιγμή τραγουδήσαμε και νιώσαμε τι σημαίνει το «μαζί», αισθανθήκαμε την αξία της συνεργασίας και της συντροφικότητας και καλέσαμε και τους δασκάλους μας να μπουν μες στο χορό, να ενωθούμε, να νιώσουμε όλοι παιδιά. Γιατί ξέρετε καμιά φορά οι μεγάλοι ξεχνούν πως κάποτε ήταν κι αυτοί παιδιά? έτσι δεν είναι;

Ραντεβού στο επόμενο ταξίδι μας?

Οι μαθητές της Ε’ τάξης

 

Αν όλα τα παιδιά της Γης πιάναν γερά τα χέρια,

κορίτσια αγόρια στη σειρά και στήνανε χορό.

Ο κύκλος θα γινότανε πολύ πολύ μεγάλος

κι ολόκληρη τη Γη μας θ’ αγκάλιαζε θαρρώ.

 

Αν όλα τα παιδιά της Γης φωνάζαν τους μεγάλους

κι αφήναν τα γραφεία τους και μπαίναν στο χορό.

Ο κύκλος θα γινότανε ακόμα πιο μεγάλος

και δυο φορές τη Γη μας θ’ αγκάλιαζε θαρρώ.

 

Θα ‘ρχόνταν τότε τα πουλιά θα ‘ρχόνταν το λουλούδια,

θα ‘ρχότανε κι η Άνοιξη να μπει μες το χορό.

Κι ο κύκλος θα γινότανε ακόμα πιο μεγάλος

και τρεις φορές τη Γη μας θ’ αγκάλιαζε θαρρώ.

 

KOΠΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΧΙΛΛΟΠΟΥΛΕΙΟ ΣΧΟΛΗ

Την Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2017, πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας στην αίθουσα τελετών του σχολείου μας.

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, κόπηκε πίτα για κάθε τάξη, για το σύνολο διδασκόντων, καθώς και για τους κοινοτικούς εργαζόμενους. Τις πίτες ευλόγησε ο Πανοσιολογιότατος πατήρ Ιωακείμ, ο οποίος ευχήθηκε σε όλους δημιουργική σχολική χρονιά γεμάτη υγεία, μεταφέροντας παράλληλα και τους χαιρετισμούς του Πατριάρχη Αλεξανδρείας και Πάσης Αφρικής κ.κ Θεόδωρου Β?. Ο κ. Φοντριέ Λεωνίδας εκπροσώπησε την ΕΚΚ, ο οποίος με τη σειρά του μετέφερε τις ευχές του Προέδρου και της Κοινοτικής Επιτροπής για το νέο έτος.

Στους τυχερούς μικρούς μαθητές  που κέρδισαν το φλουρί μοιράστηκαν βιβλία, που ήταν προσφορά της ΕΚΚ, γεμίζοντάς τους με χαρά. Συγκεκριμένα, στη Α? τάξη τυχερή ήταν η Μαρία Αθανασίου, στη Β? τάξη ο Αλέκος Γεωργαλλίδης, στη Γ? τάξη ο Φιλοπατήρ Μορφούλης, στη Δ? τάξη ο Ζώης Καλκάνης, στην Ε? τάξη ο ?Ομαρ Καμάρ Ελ Ντιν Ιμπραχίμ και στη ΣΤ? τάξη ο Ιωσήφ Ρεμπούλης. Τυχερός εκπαιδευτικός στάθηκε η δασκάλα των Αραβικών Σάλουα Σάουκι που θα της χορηγηθεί άδεια μιας ημέρας. Από την πλευρά των εργαζομένων τυχερός ήταν ο οδηγός Χεσάμ Χουσέιν που του δόθηκε το ποσό των 100 λιρών, προσφορά της Συντονίστριας Εκπαίδευσης Βορείου Αφρικής και Μέσης Ανατολής Κουμαριανού Μαριέττα.

Η Αχιλλοπούλειος Σχολή Καΐρου εύχεται δημιουργικό και ευτυχισμένο το 2017 με αγάπη, υγεία, ευτυχία και ειρήνη.

Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστάσιος Αναστασίου και Μικέλα Θεοχάρη.

ΖΩΝΤΑΝΙΑ, ΚΕΦΙ ΚΑΙ ΧΑΡΑ ΣΤΗ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΑΧΙΛΛΟΠΟΥΛΕΙΟΥ

Με πολλή χαρά, κέφι και ζωντάνια οι μαθητές του Νηπιαγωγείου και της Αχιλλοπουλείου Σχολής Καΐρου, την Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2016, γιόρτασαν τα Χριστούγεννα.

Αρχικά, οι μικροί μαθητές του Νηπιαγωγείου παρουσιάσουν το θεατρικό έργο «Χριστουγεννιάτικα μπερδέματα», ενσαρκώνοντας ρόλους παιδικών παραμυθιών και μαγεύοντας με την ερμηνεία τους. Αποχαιρέτησαν το κοινό με τα τραγούδια του πρώτου μήνα του χειμώνα «Δόξα Δεκέμβρη μήνα», «Δεκέμβριος». Την οργάνωση της γιορτής ανέλαβαν οι νηπιαγωγοί Κατερίνα Γιωτάκη και Ευδοκία Αραπίτσα και η βοηθός Μαρία Πετράκη.

Ακολούθησε η εντυπωσιακή γιορτή της Αχιλλοπουλείου Σχολής. Οι μαθητές των Α΄,  Β? και τα κορίτσια των Δ?τάξεων δραματοποίησαν τη διασκευή του θεατρικού έργου «Ο εγωιστής γίγαντας», όπου καθήλωσαν και συγκίνησαν τους ακροατές και απέσπασαν στο τέλος τα θερμά τους χειροκροτήματα. Στην εκτέλεση των τραγουδιών «Τρίγωνα κάλαντα», «Ο μικρός τυμπανιστής» και «Τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα της Αστυπάλαιας» συμμετείχαν οι Α?, Β?, Γ?,  και Δ? τάξεις.

Αξίζει να αναφερθεί η χρήση των μουσικών οργάνων από τους μαθητές, όπως ταμπουρίνο, τρίγωνο και κουδουνάκια, καθώς και η συνοδεία της χορωδίας από το μουσικό – γυμναστή κ. Χάντερ Σουρή με το πιάνο και από τη δασκάλα κα. Μικέλα Θεοχάρη με τη φλογέρα.

Τη γιορτή επιμελήθηκαν οι δασκάλες Βαρβάρα Μπρέστα και Μικέλα Θεοχάρη και στη σκηνοθεσία και τα σκηνικά βοήθησε ο δάσκαλος Γιώργος Ψάνης.

Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστάσιος Αναστασίου και Μικέλα Θεοχάρη.

XΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΕΣΒΕΥΤΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΚΑΪΡΟΥ

Η  Αχιλλοπούλειος Σχολή Καΐρου την Τρίτη 21 Δεκεμβρίου 2016, έπειτα από πρόσκληση του Έλληνα Πρέσβη κ. Διάμεση Μιχαήλ Χρήστου, επισκέφθηκε την πρεσβευτική κατοικία. Μέσα σε γιορτινή ατμόσφαιρα οι μαθητές των Ε? και ΣΤ? τάξεων τραγούδησαν τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα, υπό τη συνοδεία του μουσικού κ. Χάντερ Σουρή. Η υποδοχή που επιφύλαξε ο Έλληνας Πρέσβης υπήρξε ιδιαίτερα θερμή. Στο τέλος της εκδήλωσης μοίρασε δώρα στους μαθητές, τα οποία ήταν προσφορά της μεγάλης Ευεργέτιδας κας Στέλλας Κυριάζη.

Στη συνέχεια, οι μαθητές επισκέφθηκαν την Ελληνική Κοινότητα Καΐρου και το Ελληνικό Γηροκομείο, όπου τραγούδησαν τα κάλαντα και μοίρασαν δώρα, προσφορά του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων της Αχιλλοπουλείου Σχολής. Τους μαθητές συνόδευσαν ο Διευθυντής κ. Κουγεμήτρος Χαράλαμπος και οι εκπαιδευτικοί Αναστασίου Αναστάσιος, Καλκάνης Νικόλαος και Χουλιαρά Ευαγγελία.

Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστάσιος Αναστασίου και Μικέλα Θεοχάρη.

ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΣΤΟ ΧΑΜΖΑΟΥΙ

Την Τρίτη 6 Δεκεμβρίου, η Αχιλλοπούλειος Σχολή Καΐρου τίμησε τον εορτασμό του Αγίου Νικολάου, δίνοντας το παρόν με τους μαθητές και τις μαθήτριες των Ε’ και Στ’ τάξεων, στον Πατριαρχικό Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου στο Χαμζάουι.

Στη λατρευτική ιερά ακολουθία χοροστάτησε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Πηλουσίου κ. Νήφωνας.

ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΥ ΔΕΝΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΠΡΕΣΒΕΥΤΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ

Σε ένα ιδιαίτερα φιλόξενο περιβάλλον, στην οικία του Κύπριου Πρέσβη Χάρη Μορίτση, βρέθηκαν οι Αχιλλοπουλίτες μαθητές την 1η Δεκεμβρίου με σκοπό να στολίσουν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το δέντρο των Χριστουγέννων. Η υποδοχή και η περιποίηση των μαθητών και των συνοδών εκπαιδευτικών από τον Κύπριο Πρέσβη υπήρξε ιδιαίτερα εγκάρδια. Μετά την παράθεση γεύματος και άφθονων γλυκισμάτων, οι μαθητές επιδόθηκαν στο στολισμό του δέντρου, τραγούδησαν τα κάλαντα και βγήκαν αναμνηστικές φωτογραφίες με τον οικοδεσπότη και τους φιλοξενούμενούς του. Αξίζει να υπογραμμίσουμε πως την αντιπροσωπεία της Αχιλλοπουλείου υποδέχθηκε επίσης και η Ελληνίδα Πρόξενος κα Κομίνη.

Ευχόμαστε ολόψυχα χρόνια πολλά, χαρούμενες γιορτές και ευτυχισμένος ο καινούριος χρόνος!

Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστάσιος Αναστασίου και Μικέλα Θεοχάρη.

Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΑΧΙΛΛΟΠΟΥΛΕΙΟΥ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΑΡΚΟ KIDZOO

Εκπαιδευτική εκδρομή πραγματοποίησε η Αχιλλοπούλειος Σχολή την Τρίτη, 22 Νοεμβρίου 2016, στο αγρόκτημα «Kidzoo». Οι μαθητές αφού χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, ξεναγήθηκαν στους χώρους του αγροκτήματος και ασχολήθηκαν με ποικίλες δραστηριότητες: τάισαν τα ζώα, ζύμωσαν ψωμί, συμμετείχαν σε αγώνες εμποδίων και διάσχιση λαβυρίνθου, ζωγράφισαν στον τοίχο με νερομπογιές και τέλος απόλαυσαν τη βόλτα με το κάρο. Αξέχαστη θα μείνει η εκπαιδευτική αυτή επίσκεψη στους μαθητές, καθώς οι εμπειρίες που έζησαν ήταν πρωτόγνωρες. Η επαφή με τη φύση τους αναζωογόνησε, απελευθέρωσε τις δυνάμεις τους και τους γέμισε με ενέργεια.

H επίσκεψη ήταν πρόταση της κας Κυριάζη Στέλλας, η οποία  ανέλαβε  όλο το κόστος συμμετοχής των παιδιών.

Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστάσιος Αναστασίου και Μικέλα Θεοχάρη.

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ

Την Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2016 η Αχιλλοπούλειος Σχολή Καΐρου μαζί με το Νηπιαγωγείο γιόρτασαν την επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου το Νοέμβριο του 1973. Στο αφιέρωμα αυτό, οι μαθητές παρακολούθησαν ντοκιμαντέρ της εποχής για τα γεγονότα του Πολυτεχνείου και τραγούδησαν τα επετειακά τραγούδια «Ο δρόμος» και «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο». Επιπρόσθετα, οι μαθητές της Δ? τάξης υπό την καθοδήγηση του δασκάλου τους Ψάνη Γεωργίου παρουσίασαν περιληπτικά το χρονικό της εξέγερσης. Την επιμέλεια της γιορτής είχε η εκπαιδευτικός Χουλιαρά Ευαγγελία και ο γυμναστής ? μουσικός Σουρής Χάντερ.

Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστάσιος Αναστασίου και Μικέλα Θεοχάρη.

Η ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΤΗΣ 28ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΣΤΟΝ Ι.Ν. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΙ ΕΛΕΝΗΣ

Στα πλαίσια των θρησκευτικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2016 η καθιερωμένη δοξολογία στον ιερό ναό Αγίου Κων/νου και Ελένης και κατόπιν η παρέλαση του νηπιαγωγείου και της Αχιλλοπουλείου Σχολής, υπό τη συνοδεία των τυμπάνων της φιλαρμονικής του Προσκοπείου Καΐρου. Στη συνέχεια, ακολούθησαν παραδοσιακοί χοροί από τους μαθητές της Αχιλλοπουλείου Σχολής με υπεύθυνο το γυμναστή Χάντερ Σουρή. Συγκεκριμένα, οι χοροί που παρουσιάστηκαν ήταν οι παρακάτω: Στης πικροδάφνης τον ανθό, Ο Μενούσης, Τη θάλασσα τη γαλανή, Ο Κωνσταντάκης, Εμπάτε αγόρια στο χορό και Ο  Αϊ Γιώργης. Οι νεαροί χορευτές απέσπασαν τα ζωηρά χειροκροτήματα των θεατών, γεμίζοντάς μας με περηφάνια.

Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστάσιος Αναστασίου και Μικέλα Θεοχάρη.

Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ 28ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΧΙΛΛΟΠΟΥΛΕΙΟ ΣΧΟΛΗ

Την Πέμπτη 27/10/2016 στην Αχιλλοπούλειο Σχολή Καΐρου, πραγματοποιήθηκε ο φετινός εορτασμός του ιστορικού «ΟΧΙ» από το νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο.

Η γιορτή ξεκίνησε με τη θεατρική παράσταση του νηπιαγωγείου «Ο σπόρος της Ειρήνης» που βασίστηκε στο παραμύθι  της Ίζαμπελ Πιν, δίνοντας αντιπολεμικό μήνυμα. Οι μικροί μαθητές, υπό την επιμέλεια και καθοδήγηση της Νηπιαγωγού, Κατερίνας Γιωτάκη και της βοηθού Μαρίας Πετράκη, δραματοποίησαν με πολύ κέφι, χαρά και διάθεση το παραμύθι, δίνοντας μέσα από τα παιδικά μάτια τη διαχρονική αξία της ειρήνης στη ζωή μας.

Στη συνέχεια, ο διευθυντής της Αχιλλοπουλείου Σχολής κος Κουγεμήτρος Χαράλαμπος διάβασε το προεδρικό διάταγμα για την κλήρωση των σημαιοφόρων-παραστατών και ο ακόλουθος άμυνας της ελληνικής πρεσβείας του Καΐρου, Τσούκας  Βασίλειος, παρέδωσε την ελληνική σημαία στους σημαιοφόρους της φετινής σχολικής χρονιάς.

Για την α’ περίοδο σημαιοφόρος ορίστηκε η Καζαμία Αγάπη και παραστάτες από την Στ’ τάξη οι: Ρεμπούλης Ιωσήφ, Γιακούμπ Μαρίζ και Σόντος Χάμεντ, ενώ από την Ε’ τάξη η Αρσάνη Κατερίνα και η Ταουφίκ Μαρία. Σημαιοφόρος της Β’ περιόδου ορίστηκε η Γεωργαλίδου Βερόνικα και παραστάτες από την Ε’ τάξη οι: Ρούσσος Αλέξανδρος, Μορφούλη Μόνικα, Κοκκώση Ευαγγελία, Αρσάνη Παύλος και Χριστίνα Χαλκιά.

Ακολούθησε το θεατρικό δρώμενο για το έπος του ?40, «Κατοχή-Αντίσταση-Απελευθέρωση» από τη Γ? και Ε? τάξη, ενώ στη χορωδία συμμετείχε η ΣΤ? τάξη. Οι μαθητές δραματοποίησαν τα γεγονότα του πολέμου με ζωντάνια και παραστατικότητα. Η βιωματική αυτή προσέγγιση τους βοήθησε να κατανοήσουν καλύτερα τα συμβάντα της εποχής , να λειτουργήσουν ομαδικά και τέλος να ψυχαγωγηθούν.

Την επιμέλεια των κειμένων και την οργάνωση της γιορτής ανέλαβαν οι δάσκαλοι, Χαριζοπούλου Ελισάβετ και Αναστασίου Αναστάσιος, τα σκηνικά και τη σκηνοθεσία ο δάσκαλος Ψάνης Γεώργιος και τη χορωδία ο γυμναστής-μουσικός Χάντερ Σουρής.

Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστάσιος Αναστασίου και Μικέλα Θεοχάρη.