Ο Διευθυντής, ο Σύλλογος Διδασκόντων και οι μαθητές της Αχιλλοπουλείου Σχολής Καΐρου εύχονται η Ανάσταση του Κυρίου να μας δείξει το δρόμο της αγάπης, της ελπίδας και της συγχώρεσης.
ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!!!
Όπως τα Χριστούγεννα έτσι και τώρα, παραμονές του Πάσχα, ο Κύπριος Πρέσβης, κύριος Χάρης Μορίτσης, προσκάλεσε τους μαθητές της Αχιλλοπουλείου Σχολής Καΐρου για πασχαλινές δράσεις, παιχνίδια, χορό και δώρα.
Το Σάββατο 16 Απριλίου 2016, οι μικροί Αχιλλοπουλίτες με τη συνοδεία των δασκάλων τους, κατέφτασαν χαρούμενοι στο Ναυτικό Όμιλο. Το σχολείο μας, ευχαριστώντας τον κύριο Πρέσβη, του πρόσφερε ένα συμβολικό δώρο, ενώ εκ μέρους του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, η Αντιπρόεδρος κυρία Καζαμία Νίτσα, πρόσφερε μια ανάγλυφη ασημένια εικόνα της Αγίας Αικατερίνης του Σινά.
Διαφορετική και ιδιαίτερη, η επίσκεψη αυτή, περιελάμβανε πολλές εκπλήξεις για τους μικρούς μαθητές, οι οποίες είχαν διοργανωθεί από τον ίδιο τον κύριο Μορίτση. Ο Κύπριος Πρέσβης καλωσόρισε μικρούς και μεγάλους με μια άκρως ευρηματική δραστηριότητα που ενθουσίασε όλους. Στόχος αυτής, ήταν η εύρεση μικρών και μεγάλων πασχαλινών αυγών που βρίσκονταν κρυμμένα σε όλο τον προαύλιο χώρο του Ομίλου. Η τάξη που θα συγκέντρωνε το μεγαλύτερο αριθμό αυγών, θα κέρδιζε, για χάρη του σχολείου, μια συλλογή από επιλεγμένα λογοτεχνικά βιβλία, κατάλληλα για την ηλικία των μαθητών όλων των τάξεων.
Ακολούθησε ελεύθερο παιχνίδι, στο οποίο συμμετείχε ενεργά και ο ίδιος ο Κύπριος Πρέσβης. Τις ποικίλες δραστηριότητες και το ομαδικό παιχνίδι διαδέχτηκε το πλούσιο γεύμα που προσφέρθηκε σε όλους τους παρευρισκομένους, για το οποίο είχε μεριμνήσει ο Κύπριος Πρέσβης.
Έπειτα από μια πολύ περιεκτική και διασκεδαστική ημέρα, ευχαριστήσαμε θερμά τον κ. Μορίτση για την τόσο καινοτόμα ιδέα πρόσκλησης του σχολείου μας. Τέτοιες ενέργειες τονώνουν τους δεσμούς μεταξύ των μικρών μαθητών και ενισχύουν το ομαδικό ? συνεργατικό πνεύμα, ιδίως μάλιστα όταν αυτές συνοδεύονται από απλότητα και θετική διάθεση του «οικοδεσπότη».
Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστάσιος Αναστασίου και Ευαγγελία Χουλιαρά.
Προσπάθεια εμπλουτισμού βιβλιοθήκης!
Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων της Αχιλλοπουλείου Σχολής παρακαλούν τους γονείς των μαθητών αλλά και τα σεβαστά μέλη της παροικίας εάν έχουν ελληνικά παιδικά βιβλία που δεν χρειάζονται να τα δωρίσουν στο σχολείο για τον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης, που θα έχει σαν αποτέλεσμα την πρόοδο των παιδιών μας.
Ευχαριστούμε εκ των προτέρων.
Εκ της Διευθύνσεως
Μετά από πρόσκληση του Πάπα και Πατριάρχη Αλεξανδρείας και Πάσης Αφρικής Θεοδώρου του Β?, το περασμένο Σάββατο 2 Απριλίου, το σχολείο μας επισκέφθηκε την Ιερά Μονή του Αγίου Γεωργίου στο Παλαιό Κάιρο. Εκεί, μας υποδέχθηκαν ο Πατριάρχης Θεόδωρος Β? μαζί με τον Πατριαρχικό Επίτροπο Καΐρου, Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Μέμφιδος, κ. Νικόδημο και τον καθηγούμενο της Ιεράς Μονής Αγίου Γεωργίου, Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Πηλουσίου, κ. Νήφων.
Μετά το καλωσόρισμα, ακολούθησε ξενάγηση στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου, καθώς και στο καινούριο μουσείο το οποίο βρίσκεται στους κάτω ορόφους του ναού. Ο Μητροπολίτης Πηλουσίου έκανε μια σύντομη αναφορά στο βίο και τη δράση του Αγίου Γεωργίου, ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει πως ο ναός έχει δημιουργηθεί πάνω στα θεμέλια του ενός από τους δύο ρωμαϊκούς πύργους της αρχαίας Βαβυλώνας του Καΐρου. Κατόπιν, ο Μακαριότατος Πατριάρχης Αλεξανδρείας μας ξενάγησε στους κάτω ορόφους, στους οποίους φυλάσσονται εκκλησιαστικά κειμήλια, καθώς και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος αντικείμενα.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο Πατριάρχης επέλεξε έναν άκρως παραστατικό και κατανοητό τρόπο ξενάγησης, προσελκύοντας την προσοχή των μαθητών, οι οποίοι τον άκουγαν με μεγάλο ενδιαφέρον και προσήλωση.
Η περιήγησή μας ολοκληρώθηκε με κέρασμα νηστίσιμων εδεσμάτων και χυμών, προς όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς του σχολείου. Πριν την αναχώρησή μας ευχαριστήσαμε θερμά τον σεπτό μας Πατριάρχη, ο οποίος, δίνοντας την ευχή του, χάρισε σε όλους μας αναμνηστικά σταυρουδάκια και αυτοκόλλητες εικόνες.
Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστάσιος Αναστασίου και Ευαγγελία Χουλιαρά.
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, η Αχιλλοπούλειος Σχολή Καΐρου πραγματοποίησε τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου 1821, την Πέμπτη 24 Μαρτίου 2016 στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου.
Ο Διευθυντής της Σχολής, κύριος Χαράλαμπος Κουγεμήτρος, καλωσόρισε τους παρευρισκομένους και τόνισε τη σημασία του εορτασμού της εθνικής μας παλιγεννεσίας. Την εορταστική εκδήλωση άνοιξε στις 9:30 π.μ. το Νηπιαγωγείο με τη θεατρική παράσταση «Η ειρήνη στο σχολείο των γραμμάτων», όπου όλα τα προνήπια και νήπια ξεδίπλωσαν το παιδικό τους ταλέντο , υπό την καθοδήγηση της νηπιαγωγού Κατερίνας Γιωτάκη.
Τον πανηγυρικό της ημέρας εκφώνησε ο εκπαιδευτικός της ΣΤ? τάξης, Αναστάσιος Αναστασίου, ο οποίος δεν παρέλειψε να τονίσει τη σημασία του ξεσηκωμού και των θυσιών των αγωνιστών του ?21, την πραγματοποίηση του οράματός τους για εθνική αποκατάσταση και τα διδάγματα που πρέπει να αποκομίσουν οι σημερινοί Έλληνες από αυτόν τον τιτάνιο αγώνα των προγόνων τους.
Στη συνέχεια, ακολούθησε η γιορτή του Δημοτικού, στην οποία συμμετείχαν οι μαθητές των Δ?, Ε? και ΣΤ? τάξεων. Το αφιέρωμα στην εθνική επέτειο ξεκίνησε με το ποίημα του Αρ. Βαλαωρίτη «Ευαγγελισμός ? Ελληνισμός» σε διασκευή και θεατρική προσαρμογή της εκπαιδευτικού Χαριζοπούλου Ελισάβετ. Η παράσταση μάγεψε τα βλέμματα των θεατών και συγκίνησε όλους, καθώς συνδυάστηκε ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου με τον ξεσηκωμό του γένους. Στην αρχή, αποτυπώθηκε η εικόνα της σκλαβωμένης Ελλάδας με τα παιδιά της. Στη συνέχεια, οι μαθητές της ΣΤ? τάξης παρουσίασαν απόσπασμα ? διασκευή από το έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Το μεγάλο μας τσίρκο» με τίτλο «Ξύπνα Ραγιά», ένα έργο σταθμός, μαρτυρία για τη διαχρονικότητα της εθνικής μας περιπέτειας. Στη συνέχεια, οι μαθητές της Δ? τάξης παρουσίασαν την έναρξη της Επανάστασης στην Πελοπόννησο με την προβολή των κυριότερων πρωταγωνιστών της περιοχής.
Η παράσταση ολοκληρώθηκε με το Β? μέρος της σκλαβωμένης Ελλάδας, όπου αποτυπώνεται η μετεξέλιξή της σε ελεύθερη και ανεξάρτητη πατρίδα με απελευθερωμένα τα διαμερίσματά της. Όλοι οι μαθητές έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό κι οι προσπάθειές τους υπήρξαν συγκλονιστικές.
Την επιμέλεια της γιορτής ανέλαβαν οι εκπαιδευτικοί Αναστασίου Αναστάσιος, δάσκαλος της ΣΤ? τάξης και Χαριζοπούλου Ελισάβετ, δασκάλα της Δ? τάξης. Στο πιάνο έπαιξε ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής, Σουρής Χάντερ, ο οποίος είχε αναλάβει την επιμέλεια της χορωδίας με τους μαθητές της Ε? τάξης.
Ανήμερα της 25ης Μαρτίου, στον Ιερό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης, τελέστηκε η δοξολογία για την εθνική μας εορτή. Με το πέρας της δοξολογίας οι Αχιλλοπουλίτες μαθητές συμμετείχαν στην καθιερωμένη παρέλαση και ακολούθως χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς από όλη την ελληνική επικράτεια. Η επίδοση τους υπό την καθοδήγηση του καθηγητή Φυσικής Αγωγής, κ. Χάντερ Σουρή, υπήρξε αξιοθαύμαστη και ομολογουμένως καταχειροκροτήθηκαν από το κοινό.
Γράφει ο εκπαιδευτικός Αναστάσιος Αναστασίου.
Ο Αιγυπτιώτης θεατρολόγος κ. Ηλίας Πίτσικας, τηρώντας την υπόσχεση που είχε δώσει στους μικρούς μας μαθητές στα τέλη Οκτωβρίου, επισκέφθηκε και πάλι την Αίγυπτο και την Αχιλλοπούλειο Σχολή, συνοδευόμενος όμως, αυτή τη φόρα από μέλη της ομάδας τέχνης Πάροδος.Η ομάδα τέχνης Πάροδος είναι μια καλλιτεχνική ομάδα επικεντρωμένη στην ψυχαγωγία και στην καλλιτεχνική έκφραση των παιδιών και των νέων, κυρίως μέσα από το παιχνίδι, την κίνηση, το χορό, το θέατρο και τη μουσική.
Έτσι, στις αρχές Μαρτίου και συγκεκριμένα από τις 5 έως τις 9/3, μέλη της ομάδας τέχνης Πάροδος, με την υποστήριξη των Ελληνικών Κοινοτήτων Καΐρου και Αλεξανδρείας, ταξίδεψαν στην Αίγυπτο με σκοπό την ψυχαγωγία και την δημιουργική έκφραση των μαθητών των Ελληνικών Εκπαιδευτηρίων του Καΐρου και της Αλεξάνδρειας.
Οι μαθητές της Αχιλλοπουλείου Σχολής συμπεριλαμβανομένων και των νηπίων, μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους, συμμετείχαν σε δυναμικές δράσεις που οργανώθηκαν και εμψυχώθηκαν από τους παιδαγωγούς θεάτρου της Παρόδου και περιελάμβαναν θεατρικά παιχνίδια, εργαστήρια ομαδικής ζωγραφικής, καθώς και ελληνικά τραγούδια.
Το θεατρικό εργαστήρι που οργανώθηκε αποσκοπούσε στην ελεύθερη έκφραση των μαθητών καθώς και στην ανάπτυξη μιας θεατρικής πράξης βασισμένης στο κείμενο ?το παλιόπαιδο? της Αγγελικής Δαρλάση (εκδόσεις Πατάκη).
Οι εκδηλώσεις κορυφώθηκαν το μεσημέρι της Τετάρτης 9 Μαρτίου, στην αίθουσα εκδηλώσεων της Αχιλλοπουλείου Σχολής, με την παρουσία γονέων, εκπαιδευτικών, καθώς και του Διευθυντή του σχολείου κυρίου Χαράλαμπου Κουγεμήτρου, που εξ αρχής επικρότησε και ενθάρρυνε την ανάπτυξη του όλου προγράμματος. Νήπια και μαθητές με την εμψύχωση των μελών της Παρόδου αποχαιρέτισαν το τετραήμερο των εκδηλώσεων με τίτλο ?Μέρες χαράς και δημιουργίας?, παίζοντας, αυτοσχεδιάζοντας και τραγουδώντας.
Με τη λήξη των εκδηλώσεων το Νέο Φως συνάντησε τα μέλη της Παρόδου, λίγο πριν την αναχώρησή τους για την Αλεξάνδρεια. Όλοι τους στάθηκαν στο πόσο όμορφα συναισθήματα γεννήθηκαν μέσα από τις δημιουργικές δράσεις και την επικοινωνία τους με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς της Αχιλλοπουλείου Σχολής, ενώ ευχαρίστησαν την Ελληνική Κοινότητα Καΐρου και Αλεξανδρείας για την υποστήριξη των εκδηλώσεων στις δύο πόλεις.
Ο κ. Ηλίας Πίτσικας (γεννημένος στο Φαγιούμ), ως επικεφαλής της ομάδας τέχνης Πάροδος, δεν παρέλειψε να παρουσιάσει τους συνεργάτες του που συμμετείχαν στις εκδηλώσεις και ήσαν: η Μάρθα Τζαβάρα (ζωγράφος – εικαστικός), η Σοφία Δράκου (δασκάλα χορού), η Κατερίνα Λέκκα (μουσικός) και από την νεότερη γενιά οι Δημήτρης Καρατζάς, Αναστασία Σαμαρτζή, Γιάννης Μπρουκλόγιαννης, Λεωνίδας Τσαγανός, Δάφνη Ροδαμίτη, Νιώβη Ρέλλα και Ελισάβετ Αργυροπούλου.
Το Σάββατο, 12 Μαρτίου 2016, η Αχιλλοπούλειος Σχολή Καΐρου γιόρτασε την Αποκριά. Στις 11 το πρωί, οι μαθητές μας, αφού φόρεσαν τις αποκριάτικες στολές τους και μασκαρεύτηκαν , επιδόθηκαν σε αμέτρητα παιχνίδια, ξέφρενους χορούς και τραγούδια, υπό το άκουσμα των μουσικών επιλογών του Dj.
Για ακόμα μία φορά, η κυρία Στέλλα Κυριάζη, η μεγάλη ευεργέτιδα της ελληνικής παροικίας, στήριξε τη γιορτή, προσφέροντας φουσκωτά, κλόουν ,μακιγιέρ, ζαχαρωτά, ποπ κόρν και μίνι λούνα παρκ, ενώ παράλληλα δώρισε σε όλους τους μαθητές πολύχρωμες μάσκες! Η ίδια παρευρέθηκε στο πάρτι και φωτογραφήθηκε μαζί με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς της Αχιλλοπουλείου Σχολής.
Ο ενθουσιασμός και η χαρά στα πρόσωπα των μικρών μαθητών ήταν έκδηλη , οι οποίοι δε σταμάτησαν να παίζουν και να χορεύουν μεταξύ τους. Το γλέντι και ο χορός συνεχίστηκαν και μετά τη λήξη του σχολικού ωραρίου, μιας και τα παιδιά ήθελαν να απολαύσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τα παιχνίδια και την παρέα των φίλων τους!
Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστασίου Αναστάσιος και Χουλιαρά Ευαγγελία.
Την Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2016, όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές της Αχιλλοπουλείου Σχολής επισκεφθήκαμε την Όπερα του Καΐρου για να παρακολουθήσουμε το αριστούργημα του Πιότρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840 – 1893) “Η λίμνη των Κύκνων”.
Η παράσταση, διάρκειας 2 ωρών, πραγματοποιήθηκε σε τέσσερις πράξεις, οι οποίες αφηγήθηκαν τις αισθηματικές περιπέτειες ενός πρίγκιπα και μιας όμορφης κοπέλας, την οποία ένας κακόβουλος μάγος μεταμορφώνει σε λευκό κύκνο. Η πριγκίπισσα Οντέτ και οι φίλες της περνούν τη ζωή τους παγιδευμένες στη μορφή του κύκνου από τότε που τις μάγεψε ο μάγος Ρόθμπαρτ. Τα μάγια μπορεί να λύσει μόνο ο έρωτας, ο οποίος έρχεται με την όψη του ωραίου πρίγκιπα Ζίγκφριντ, που ορκίζεται να σώσει την Οντέτ. Ο μάγος αποπειράται να τον ξεγελάσει και να τον παντρέψει με την κόρη του Οντίλ, του μαύρου κύκνου, που μοιάζει εκπληκτικά με την Οντέτ. Ο Ζίγκφριντ σύντομα γλιτώνει από την παγίδα του μάγου, παίρνει στην αγκαλιά του την αγαπημένη του και πετούν μαζί στον ουρανό.
Οι μικροί μαθητές παρακολούθησαν με μεγάλη προσήλωση την παράσταση, σαγηνεύτηκαν από τα εντυπωσιακά σκηνικά και κουστούμια και ευχαρίστησαν τους ταλαντούχους χορευτές με ένα ζεστό και παρατεταμένο χειροκρότημα!
Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστασίου Αναστάσιος και Χουλιαρά Ευαγγελία.
Το Σάββατο, 13 Φεβρουαρίου 2016, υποδεχθήκαμε στην Αχιλλοπούλειο Σχολή Καΐρου τον κ. Γεώργιο Χριστοφίδη, ο οποίος στα πλαίσια ενός επιμορφωτικού σεμιναρίου, παρουσίασε μια νέα θεματική ενότητα σχετικά με την Ανακύκλωση. Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου σεμιναρίου ήταν η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των παιδιών πάνω στο θέμα της ανακύκλωσης των απορριμμάτων.
Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε σε δύο φάσεις: στην α’ φάση συμμετείχαν οι Δ’, Ε’ και Στ’ τάξεις και στη δεύτερη φάση οι τρεις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, οι Α’, Β’ και Γ’.
Ο κ. Χριστοφίδης επέλεξε να ακολουθήσει ένα πρωτότυπο και παιγνιώδη τρόπο παρουσίασης της θεματικής του, κάνοντας χρήση πλούσιου και ποικίλου εποπτικού υλικού, όπως τα διαδραστικά και ομαδικά παιχνίδια με διαχωρισμό ανακυκλώσιμων υλικών και προϊόντων καθημερινής χρήσης.
Κύριοι στόχοι του σεμιναρίου ήταν να ενημερωθούν οι μαθητές για όλα τα υλικά που μπορούν να ανακυκλωθούν, να διαπιστώσουν την ανάγκη περιορισμού της ποσότητας των απορριμμάτων και να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τη σημασία της σωστής διαχείρισης αυτών. Επιπλέον, βασικοί στόχοι της παρουσίασης ήταν η δημιουργία θετικής στάσης των μαθητών απέναντι στην ανακύκλωση, η παρότρυνση και άλλων ατόμων για συμμετοχή σε δράσεις αυτού του τύπου, καθώς και η ευαισθητοποίηση των παιδιών σε ζητήματα προστασίας του περιβάλλοντος.
Το αποτέλεσμα υπήρξε απόλυτα ικανοποιητικό, καθώς οι μαθητές ανταποκρίθηκαν με μεγάλο ενθουσιασμό στις ανάγκες της παρουσίασης δείχνοντας τεράστιο ενδιαφέρον καθ’ όλη τη διάρκεια του σεμιναρίου.
Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστάσιος Αναστασίου και Ευαγγελία Χουλιαρά
Οι μικροί μαθητές γιόρτασαν και φέτος την κοπή της Βασιλόπιτας, η οποία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2016 στο αμφιθέατρο της Αχιλλοπουλείου Σχολής. Οι πίτες ευλογήθηκαν από τον Μέγα Εκκλησιάρχη του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας π. Θεόδωρο Δρικάκη, ο οποίος έψαλλε το απολυτίκιο του Μ. Βασιλείου και αφηγήθηκε στους μαθητές την ιστορία του παραδοσιακού εθίμου της Βασιλόπιτας. Το τυχερό φλουρί κέρδισε φέτος η Συντονίστρια Εκπαίδευσης Βορείου Αφρικής και Μέσης Ανατολής κα Μ. Κουμαριανού, στην οποία απονεμήθηκε ως δώρο ένα λογοτεχνικό βιβλίο, ενώ στην πίτα των εκπαιδευτικών της αραβικής γλώσσας τυχερή στάθηκε η κα Σάλουα Σάουκι, κερδίζοντας μια πένα Parker. Στη συνέχεια, κάθε τάξη έκοψε τη Βασιλόπιτά της και οι τυχεροί ήταν: για την Α? τάξη η Ηλιάνα Άχμεντ, για τη Β? τάξη η Ρασάντ Αμπντούν Αλύ, για την Γ? τάξη η Μελίνα Οικονόμου, για την Δ? τάξη ο Εμμανουήλ Αντωνίου, για την Ε? τάξη η Βέρα Γεωργαλλίδου και για την Στ? τάξη η Γκάνα Άχμεντ Σαάντ. Στην εκδήλωση παρευρέθηκε και ο εκπρόσωπος της ΕΚΚ κ. Μιχάλης Γκρουνστέιν.
Γράφουν οι εκπαιδευτικοί Αναστασίου Αναστάσιος και Χουλιαρά Ευαγγελία.